خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

برنامه جدید دولت برای واگذاری فروش نفت به افراد/ بابک زنجانی را مسائل سیاسی زمین‌گیر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۶۶۵

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر هرکسی را که در دور زدن تحریم حضور دارد لو بدهند همین مسئله مشابه بابک زنجانی رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا، هیئت دولت در نشست روز چهارشنبه (۱۱ آبان‌ماه) با آیین‌نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره ۱۹ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور که مربوط به فروش نفت از سوی اشخاص مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی می‌شود، موافقت کرد و مصوبه مذکور در تاریخ ۱۸ آبان در نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.

در بند (ز) و جزء (۱) این بند آمده است: به‌منظور اجرای تکالیف این قانون و در صورت درخواست دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبار از محل مصارف عمومی دولت، صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی، همچنین در اجرای ماده (۹۰) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، به دولت اجازه داده می‌شود از طریق شرکت ملی نفت ایران نسبت به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی پس از تأیید آنها توسط وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف منابع بند (ب) تبصره (۱) این قانون اقدام کند.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص فروش نفت از سوی افراد و تدابیر لازم برای عدم بروز تخلف و جلوگیری از تکرار مباحثی همچون ماجرای بابک زنجانی اظهار داشت: ماجرا از این قرار است که عده زیادی به کمیسیون و وزارت نفت و برخی مراکز دیگر مربوطه مراجعه کرده و مدعی شده‌اند که می‌توانند نفت بفروشند، به حدی این موضوع تواتر پیدا کرد. از همین روی، وزارت نفت اعلام کرد اگر هر کس سند ادعایی را ارائه دهد و طی بررسی‌ها به یقین برسیم که این ظرفیت را دارد مشکلی نیست و به کشور ضرری وارد نمی‌شود.

وی درباره احتمال تکرار مسائلی همچون بابک زنجانی گفت: بابک زنجانی را مسائل سیاسی زمین‌گیر کرد. وقتی فردی و یا مسیر کسی را لو می‌دهند، قطعا این اتفاقات حادث می‌شود،  عده‌ای به خاطر مسائل سیاسی بابک زنجانی را از دور خارج کردند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر هرکسی را که در دور زدن تحریم حضور دارد لو بدهند همین مسئله مشابه بابک زنجانی رخ می‌دهد.

وی بیان داشت: دولت و مسئولین مربوطه فیلترهای لازم را در نظر می‌گیرند و حتما برنامه‌ریزی شده که هر کسی نتواند به این حوزه ورود کند، کار را به دست هر کسی نمی‌سپرند، حتما باید صلاحیت لازم را داشته باشد.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر برنامه اجازه فروش نفت به افراد درست اجرا شود حتما به نفع کشور است و فروش افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز