خبرگزاری کار ایران

صادرات ۳۶۶هزار تنی بنزین در چهار ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۶۷۳

سخنگوی گمرک از صادرات 366هزار تنی بنزین به ارزش 133میلیون دلار در چهار ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه 366 هزار تن بنزین به ارزش 133میلیون دلار به چهار کشور صادر شد.

وی افزود : امارات با خرید 269هزار تن،افغانستان با 59هزار تن ،عراق با 34هزار تن و ارمنستان با چهار هزار تن، چهار کشور خریدار بنزین ایرانی در چهار ماه نخست امسال بودند.

لطیفی در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص خرید 27سنتی هر لیتر بنزین گفت:  گمرک بر اساس بند"خ" ماده 3قانون امور گمرکی، مرجع رسمی آمار تجارت خارجی  غیرنفتی کشور است، بر اساس آمار ثبت شده،متوسط  قیمت بنزین فروخته شده  در سه سال گذشته همواره بین 35تا 38سنت در ازای هر لیتر در نوسان بوده است و 27 سنت اعلامی توسط برخی افراد  کاملا اشتباه بوده  و اسناد و   آمارهای گمرک، با این ادعا کاملا فاصله دارد.

سخنگوی گمرک در پایان افزود :این ارزش بر اساس فروش عمده تجاری و در محل مبدا تولید است و  به منزله قیمت فروش نهایی در مقصد نیست و اصطلاحا بهای تمام شده آن در  مقصد با همه هزینه ها از جمله بارگیری، انبارداری، حمل، بیمه، سود فروش، جابجایی پول و....،هزینه های سربار اعلام نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز