خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

استفاده از رمزریال برای روسیه جذاب است/ تبادلات دو کشور با رمز ریال و رمز روبل

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۵۶

رئیس انجمن بلاک چین روسیه درباره امکان تبادلات با رمز ریال تاکید کرد: بانک‌های ایرانی در حال حاضر در روسیه فعال هستند و فعالیت دارند و براساس اطلاعاتی که به دست آوردیم امکان استفاده از رمزریال برای روسیه وجود دارد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آنتون تکاچوف، نماینده دومای روسیه در نشست خبری امروز با موضوع برگزاری نخستین اجلاس بین‌المللی انجمن‌های رمز ارز، در خصوص چشم‌انداز خود در رابطه با همکاری بین دو کشور گفت: من بر این باورم که روسیه و ایران شرکای بسیار خوبی برای هم در این زمینه هستند و می‌توانیم در سطح دنیا پیشرو باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، روسیه به دلیل تحریم‌ها، وضعیتی که ایران مدت‌ها داشته است را تجربه می‌کند و از این رو می‌تواند از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کند تا بتواند در مقابل این تحریم‌ها بایستد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با راه‌اندازی رمز ریال در ایران آیا امکان تبادلات مالی بر پایه رمزریال با روسیه وجود دارد، اظهار داشت: در روسیه هم به صورت فشرده در حال راه اندازی روبل ارز هستیم و بناداریم با روبل ارز فعالیت کنیم و همچنین تبادلات بر پایه رمز ریال جذاب است.

بانک‌های ایرانی در حال حاضر در روسیه فعال هستند

همچنین الکساندر براژونیکوف در ادامه این نشست تصریح کرد: اقتصاد دنیا در حال تغییر است و ما اطمینان داریم با همکاری ایران و روسیه، می‌توانیم در این تغییرات دستاورد بزرگی داشته باشیم. من برای این همکاری آینده روشنی می‌بینم و با توجه به اینکه هر دو کشور پرجمعیت است، در زمینه رمزارز، مبادله و NFT می‌توانیم همکاری مشترک خوبی داشته باشیم.

وی افزود: متخصصان زیادی در ایران و روسیه وجود دارد که می‌توانیم از آنها در این همکاری استفاده کنیم. شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، می‌تواند به عنوان یک مشوق برای ادامه و پیشرفت در این زمینه‌ها باشد.

به گفته رئیس انجمن بلاکچین روسیه، اکنون شرایط در ایران مساعد است و می‌توانیم با هم یک سیستم پرداخت بین‌المللی مخصوص به خود را ایجاد کنیم تا دیگر وابستگی به ارزهای بین‌المللی نداشته باشیم و از ارز داخلی خود استفاده کنیم و از آن در سطح بین‌المللی نیز بهره ببریم.

براژونیکوف در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر امکان تبادلات با رمز ریال خاطرنشان کرد: بانک‌های ایرانی در حال حاضر در روسیه فعال هستند و فعالیت دارند و براساس اطلاعاتی که به دست آوردیم امکان استفاده از رمزریال برای روسیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه زمینه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه رمزارزها فراهم شده اما در این زمینه مسأله بسیار مهم امنیت و اعتماد است، ابراز داشت: هر دو کشور باید بتوانند اعتماد کامل برای انجام این کار داشته باشند و مطمئن شویم که تبادلات با رمز ارزها هیچ ضرری برای کشورها ندارد.

به گفته رئیس انجمن بلاک چین روسیه، تا قبل از علمیات ویژه در اوکراین هم رمزارزها در روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. پیش از این رمزارزها در روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امکان استفاده داخلی نداشت و برای نگهداری و سرمایه‌گذاری در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

براژونیکوف با بیان اینکه سیاست روسیه این است که قوانین مورد نظر درباره استفاده از انواع رمز ارزها را تا پایان سال تکمیل کند، عنوان کرد: جلسات درباره همکاری با ایران در این حوزه قبل از فراگیری کرونا آغاز شده بود و علت اینکه امروز این مذاکرات را ادامه می‌دهیم شرایط روسیه پس از علمیات ویژه در اوکراین نیست بلکه کرونا وقفه ای در برگزاری این جلسات ایجاد کرده بود.

شرایط ایران و روسیه در دو سال گذشته بسیار تغییر کرده است

در ادامه این نشست عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران یادآور شد: شرایط هر دو کشور ایران و روسیه در دو سال گذشته بسیار تغییر کرده است که ما امروزه شاهد اثرات آنها هستیم. از این رو نیازمند تغییر نگاه کشورها و فعالان در زمینه‌های اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا در دنیا و اثرات آن در دنیای اقتصاد بیان کرد: تاثیر اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی کشورها امروزه به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مهم‌ترین ارکان آن به خصوص بلاکچین و رمزارزها در حال حاضر بر هیچ کس پوشیده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز