خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم فسا در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخاب استاندار فارس طبق روال عادی انجام نشد/ وجود اسامی بومی در میان گزینه‌های استانداری

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۶۴۸

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه انتخاب استاندار فارس طبق روال عادی و زمان مناسب انجام نشد، گفت: در حال حاضر وزارت کشور تاکید و اصراری بر غیر بومی بودن استانداران ندارد بطوریکه این موضوع نسبت به دور اول دکتر روحانی کمرنگ‌تر شده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تاکنون مجمع نمایندگان فارس دو جلسه در جهت بررسی و انتخاب استاندار فارس برگزار کرده‌اند، گفت: این در حالی است که در آخرین جلسه اکثریت نمایندگان مجمع تصمیم گرفتند که کاندید و گزینه هایی را برای تصدی کرسی استانداری فارس به وزارت کشور معرفی نکنند چرا که آنها بر این باورند که تصمیم گیری در رابطه با انتخاب استاندار حق وزارت کشور است.

جمالی نوبندگانی افزود: مقرر شده که رئیس مجمع نمایندگان درباره انتخاب استاندار صحبت هایی را با وزارت کشور انجام دهد و تاکید کند که وزارت کشور گزینه هایی که برای تصدی کرسی استانداری فارس در نظر گرفته است را به نمایندگان معرفی کند تا در مرحله بعد موکلان مردم فارس در مجلس بتوانند از میان این گزینه ها نظر نهایی خود را به وزارت کشور اعلام کنند که ظاهرا این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

نمیانده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در انتخاب استاندار فارس ضربه‌هایی را به استان وارد می‌کند، ادامه داد: این در حالیست که فردی که به عنوان سرپرست استانداری انتخاب شده به این دلیل که چندان از مسایل مطمئن نیست نمی تواند تصمیمات مهم و میان مدتی را در جهت توسعه استان اتخاذ کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در نقطه حساسی قرار داریم و فصل بودجه ریزی و برنامه ریزی آغاز شده است متاسفانه تاخیر در روند انتخاب استاندار سبب یک وقفه در پیشبرد برنامه های استان می شود چرا که این اتفاق در انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش هم رخ داد بطوریکه مدیر کل آموزش و پرورش فارس بعد از 6 ماه انتخاب شد.

جمالی با بیان اینکه وزارت کشور 4 گزینه برای استانداری فارس در نظر دارد، بیان کرد: این در حالیست که افرادی بومی هم در میان این گزینه ها وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از آن جا که وزارت کشور در دور اول دولت دکتر روحانی بر غیر بومی بودن استانداران تاکید داشت اما در حال حاضر این موضوع کمی کمرنگ تر شده است بطوریکه طبق صحبت هایی که با وزارت کشور انجام داده ام درشرایط فعلی آن ها دیگر بر غیر بومی بودن استانداران اصرار ندارند این در حالیست که در بعضی از استان ها افراد بومی به عنوان استاندار انتخاب شدند.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه نظر نمایندگان فارس درباره انتخاب استاندار بومی و غیربومی متفاوت است، افزود: از میان 18 نماینده ای که از استان فارس در مجلس حضور دارند برخی از آنها بر بومی بودن و برخی دیگر بر غیر بومی بودن استاندار تاکید دارند.

جمالی با اشاره به اینکه انتخاب استاندار فارس طبق روال عادی و زمان مناسب انجام نشد تصریح کرد: نمی توانم به صورت قطعی در مورد زمان انتخاب استاندار فارس صحبت کنم .

وی خاطر نشان کرد: از آن جا که هنوز استانداران سه استان فارس، یزد و قم مشخص نشده اند بنابراین استان فارس به دلایل زیادی با دیگر استان ها قابل قیاس نیست که در همین راستا طبق صحبت هایی که بنده با جناب سامانی سخنگوی وزارت کشور انجام دادم تاکید کردم که استاندار فارس هرچه زودتر انتخاب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز