خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بیماری‌های سالمندی تامین اجتماعی زنجان خبرداد؛

الویت سالمندان در غربالگری و پیشگیری از سرطان، دیابت، پرفشاری خون

الویت سالمندان در غربالگری و پیشگیری از سرطان، دیابت، پرفشاری خون
کد خبر : ۱۴۶۳۷۸۵

رئیس اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان، گفت: انجام غربالگری پیشگیری از سرطان، دیابت، پرفشاری خون و بهداشت سالمندی در صدر برنامه‌های این اداره قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمیدرضا عباسی، امروز با تشریح برنامه‌های مدیریت درمان در حوزه بهداشت سالمندان، اظهار کرد: انجام غربالگری پیشگیری از سرطان، دیابت، پرفشاری خون و بهداشت سالمندی در صدر برنامه‌های این اداره قرار دارد.

رئیس اداره بیماری های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، با اشاره به اینکه بیماری‌های غیرواگیر به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر در کشور شناخته می‌شوند، ادامه داد: پیشگیری از این بیماری‌ها از طریق برنامه‌های مختلف آموزشی، غربالگری و ارائه خدمات درمانی به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، تصریح کرد: اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، برنامه‌های مختلفی از جمله آموزش، غربالگری، ارائه خدمات درمانی، ارائه خدمات مشاوره تغذیه و روانشناسی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه هدف در دستور کار خود قرار داده است.

عباسی، همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه در خصوص پیشگیری از بیماری های غیرواگیر خبر داد و گفت: در این راستا تهیه و توزیع پمفلت و بروشورهای آموزشی هم انجام می‌شود.

رئیس اداره بیماری های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، با تاکید بر انجام غربالگری سرطان‌های مختلف از جمله سرطان سینه، روده بزرگ و دهانه رحم ادامه داد: غربالگری دیابت و پرفشاری خون هم برای سالمندان انجام می‌شود، ضمن اینکه تامین اجتماعی به بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر و ارائه خدمات مشاوره تغذیه و روانشناسی را هم انجام می‌دهد.

وی، با بیان اینکه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر می تواند منجر به کاهش هزینه های درمان و ارتقای کیفیت زندگی افراد شود، از مردم خواست تا در برنامه های آموزشی و غربالگری اداره بیماری های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان مشارکت فعال داشته باشند.
این مسئول در استان، با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره در حوزه سالمندان، گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای سالمندان در خصوص خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه‌های تفریحی و ورزشی و برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی برای سالمندان از جمله این برنامه‌ها است.

عباسی، در پایان با بیان اینکه سالمندان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند، اضافه کرد: اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان همه تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز