خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد؛

تأیید صلاحیت 378 داوطلب انتخابات مجلس در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۳۹۶

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه صلاحیت 378 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تأیید شد، گفت: با پایان مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، در نهایت صلاحیت 378 نفر در 6 حوزه انتخابیه استان مرکزی مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، بهنام نظری افزود: در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب 137 نفر، در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه 63 نفر، در حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان 68 نفر، در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان 30 نفر، در حوزه انتخابیه شازند 43 نفر و در حوزه انتخابیه خمین 37 نفر، تأیید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: از تمامی ثبت‌نام کنندگان مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی، 76 درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند که حد نصاب بی‌سابقه‌ای در تأیید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات محسوب می‌شود. بر این اساس به طور میانگین برای هر کرسی نمایندگی مجلس در استان، حدود 54 نفر رقابت دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: داوطلبانی که در این مرحله از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند می‌توانند به‌ مدت 3 روز اعتراض را خود را از طریق سامانه داوطلب شورای نگهبان ثبت کنند.

نظری به فرایند این فرصت اعتراض اشاره داشته و تصریح کرد: این فرصت اعتراض صرفاً برای داوطلبانی است که صلاحیت آنها در هیئت مرکزی نظارت تأیید شده، اما در شورای نگهبان صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده است.

وی بیان داشت: مهلت قانونی تبلیغات یک هفته است و از تاریخ 3 اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا 24 ساعت پیش از آغاز فرایند اخذ رأی‌گیری ادامه خواهد داشت. نامزدها در این مدت باید ضمن معرفی رئیس ستاد خود، منابع تأمین مالی هزینه‌های انتخاباتی را در سامانه شفافیت ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با یادآوری این موضوع که این استان در مجلس شورای اسلامی 7 کرسی نمایندگی و در مجلس خبرگان رهبری 2 کرسی نمایندگی دارد، تأکید کرد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری 11 اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز