خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت البرز:

حدودا ۲۰۰ هزار البرزی هیچ بیمه‌ای ندارند/ارائه خدمات ویژه ناباروری و طرح دارویار برای بیمه شدگان سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۳۳۵

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به طرح دارویار و خدمات ناباروری، گفت: در حال حاضر ۲۰۰هزار البرزی، هیچ بیمه ای ندارند لذا افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند یا اعتبار بیمه آنها تمام شده است، می توانند نسبت به ثبت نام و تمدید بیمه سلامت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، داود زارع در نشست خبری با اشاره به طرح دارویار اظهار داشت: در این طرح، یارانه داروها از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص پیدا می کند که این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح گفت: توزیع یارانه دارو، متناسب با نیاز بیماران و در راستای مبارزه با قاچاق دارو، بهره‌مندی همه دهک‌ها از یارانه، تغییر نکردن مبلغ پرداخت از طرف بیماران، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده‌اند و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص، اجرا می شود.

زارع تاکید کرد: با توجه به ضرورت کنترل مصرف دارو و مدیریت منابع عمومی، یارانه دارو عموماً به افرادی تعلق خواهد گرفت که نسخه پزشک داشته باشند لذا افراد فاقد بیمه می‌توانند با ثبت نام در سامانه بیمه سلامت، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

این مدیر استانی گقت: سه دهک اول جامعه، بدون مراجعه حضوری و به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته‌اند و افراد سایر دهک‌ها نیز می‌توانند جهت برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: برآن هستیم هزینه‌های درمانی و دارویی شهروندان را از روی دوش شهروندانی که بیمه ندارند برداریم و هزینه ها به عهده بیمه قرار بگیرد لذا چنانچه افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند یا اعتبار بیمه آنها تمام شده است، نسبت به تمدید بیمه سلامت اقدام کنند.

زارع ادامه داد: این فرصتی است که سازمان بیمه سلامت قائل شده تا خانواده ای که فاقد پوشش بیمه است از مزایای بیمه سلامت بهره مند شود تا بیمه ۷۰درصد هزینه دارو، ۷۰ درصد هزینه سرپایی و ۹۰درصد از هزینه بستری را پوشش دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: در سال جاری، حدود ۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند که سهم استان البرز حدود ۴۰۰ هزار نفر است در حالیکه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در البرز تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند. 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با ۱۲۰ پزشک در استان البرز، تاکید کرد: این پزشکان ضمن ویزیت اولیه، فشار و قند خونِ بیمه شدگان را کنترل خواهند کرد.

زارع در ادامه به خدمات بیمه سلامت در بخش ناباروری بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: در راستای جوان سازی جمعیت و با هدف افزایش نرخ باروری، خدمات درمانی ناباروری در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه نرخ فعلی ناباروری زیر ۲درصد است، ادامه داد: زوج‌ها می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال با پوشش بیمه‌ای ۹۰درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰درصد تعرفه بخش عمومی بهره‌مند شوند؛ در همین راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام این خدمات را دریافت کند.

زارع با اشاره به بیمارستان های کمالی، مریم و رویش، گفت: طبق قرارداد منعقد شده با بیمارستان های مورد نظر، زوج های نابارور می توانند با مراجعه به این مراکز درمانی از حمایت بیمه سلامت بهره مند شوند.

 افراد فاقد بیمه سلامت از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان، می توانند نسبت به ثبت نام بیمه سلامت اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز