خبرگزاری کار ایران

برگزاری بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت

برگزاری بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت
کد خبر : ۱۴۹۱۰۰۷

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نجمه کمالی، مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست امروز در مراسم همایش محیط‌زیست و جوانی جمعیت ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای پرواز اردیبهشت و تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: خوشبختانه گفتمان جوانی جمعیت در سازمان شکل گرفته است و فرهنگ‌سازی و اصلاح نگرش‌ها و رفتارها اولویت اول در حل مشکل بحران جمعیت است. 

وی افزود: اختصاص بیش از ۵۰ درصد اعتبار بند ح تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ به موضوع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در سازمان، پرداخت پاداش جوانی جمعیت، ⁠برگزاری بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت در ستاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، ⁠راه اندازی اتاق مادر و کودک در ساختمان مرکزی سازمان به منظور رفاه حال مادران فضایی برای استراحت و شیردهی به نوزادان در ساختمان اصلی سازمان از جمله اقداماتی است که در این مدت برای تحقق قانون جوانی جمعیت انجام گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، کمالی با اشاره به تهیه گزارش وضعیت آلاینده‌های موثر بر باروری در راستای اجرای ماده ۶۵ با همکاری دفتر پایش محیط زیست تاکید کرد: در این خصوص همچنین اجرای مطالعات پژوهشی با همکاری پژوهشکده محیطزیست و سازمان پدافند در دستور کار قرار گرفته است. 

او بیان کرد: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده در مجموعه سازمان حفاظت محیط‌زیست از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، استان چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان فرزندآوری را به خود اختصاص داده است و استانهای کرمان و مازندران در رده‌های بعدی قراردارد. 

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بشترین میزان ازدواج را از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ استان اصفهان، به خود اختصاص داده است و استان‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویر احمد در رده‌های دوم و سوم قرار دارد. 

وی بیان کرد: در مجموع در ۲ سال گذشته ۸۳ مورد ازدواج و۲۵۹ مورد فرزند آوری در بین کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست داشته ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز