خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اعلام آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۵۱۴

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت شیرخشک در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شیرخشک در کشور گفت: در زمینه شیرخشک تقریبا با جرئت می‌توانم بگویم که ۹۹.۸ درصد بازار توسط تولید داخل تامین می‌شود و حدود یک ماه است که مجوز جدیدی برای واردات نداده‌ایم چراکه تولید داخل به حد کفایت بازار را تامین می‌کند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه با بررسی‌های میدانی که صورت گرفته شیرخشک به صورت کافی و مناسب در دسترس مردم در داروخانه‌ها فراهم است و همچنین با میزانی که سازمان غذا و دارو اعلام کرده است قیمت برای مصرف کننده تفاوتی نداشته است یعنی مصرف کننده میزانی را که مورد نیازش است با قیمت قبلی تهیه می‌کند. 

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سیاست‌های حمایتی خوبی که دولت و سازمان غذا و دارو اتخاذ کرده در زمینه شیرخشک‌های رژیمی نیز با استفاده از سیاست‌های ارزی مردم دیگر قیمت جدیدی را پرداخت نمی‌کنند و این در جهت تسهیل دسترسی مردم به شیرخشک است. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز هم توزیع و هم عرضه شیرخشک بسیار مناسب است. زمانی که به صورت سه شیفت تولید داشتیم حدودا ماهانه ۸ میلیون قوطی تولید داشتیم اما وقتی که تولید را افزایش می‌دهیم و بازار اشباع می‌شود باید تولید با هماهنگی سازمان باشد تا کارخانه هم بتواند با برنامه سازمان پیش برود و در حال حاضر ماهانه بین ۵.۵ تا ۶ میلیون قوطی تولید شیرخشک در کشور است. 

وی ادامه داد: صفر تا صد توزیع این شیرخشک‌ها رصد می‌شود. از ۲۰ مهرماه تاکنون همه چیز به صورت آنلاین رصد می‌شود. سامانه بیمه سلامت درخصوص شیرخشک نیز تقریبا آماده است البته یک سری خلاءهایی دارد که برای تسهیل داروخانه‌ها و مردم با سامانه تیتک هم می‌توانند خدمات خود را ارائه داده و یا خدمات دریافت کنند. البته تا زمانی که خلاءهای بیمه سلامت رفع شود و بعد از آن همه موارد به سامانه بیمه سلامت منتقل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز