خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی اعلام شد؛

هزار درخت در جنگل‌های زاگرس صاحب شناسنامه الکترونیکی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۴۹۷

رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از شناسنامه‌دار شدن الکترونیکی 1000درخت جنگلی در جنگل‌های زاگرس خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، حمیدرضا سلیمانی در حاشیه نخستین روز از آغاز بکار نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای به شناسایی اولویت‌های بخش منابع طبیعی در حوزه دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این اولویت‌ها از جمله در حوزه پایش، مقابله با آفات و بیماری‌های مرتع و جنگل است، زیرا مشکلات عدیده‌ای در این زمینه‌ها وجود دارد و از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند، مراکز پژوهشی و رشد در خواست همکاری برای رفع یا کاهش این مشکلات با استفاده از فناوری‌های نوین کرده‌ایم.

وی افزود: در فاز نخست، طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان جنگلی به صورت پایلوت در استان کرمانشاه و در جنگل های زاگرس انجام و با نصب تراشه الکترونیکی در تنه حدود یک هزار درخت، امکان پایش هوشمند آنها در زمینه محافظت در برابر آسیب‌های طبیعی و غیرطبیعی فراهم شده است.

سلیمانی ادامه داد: هدف ما این است در راستای پایش هوشمند منابع طبیعی در قالب یک بسته حرکت کنیم و در این بسته از ظرفیت‌ها و ابزارهای مختلف از جمله تصاویر ماهواره‌ای، سلول‌های خورشیدی و نرم‌افزارها استفاده کنیم.

سلیمانی با بیان این که امسال به دلیل محدودیت‌های اعتباری، فاز دوم این طرح شروع نشده است، اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار، مصمم هستیم فاز دوم طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان جنگلی را در بخش‌های دیگری از جنگل‌های استان کرمانشاه و همچنین استان‌های لرستان و کردستان عملیاتی کنیم.

وی در مورد نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای نیز تصریح کرد: بیشتر محصولات و دستاوردهایی که در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و کشت‌های گلخانه‌ای است و هر چند کم و بیش محصولات دانش‌بنیان مرتبط با حوزه منابع طبیعی نیز ارایه شده، اما فاصله زیادی با نیاز این بخش دارند.

رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در همین حال ابراز امیدواری کرد در نمایشگاه‌های آتی، محصولات و خدمات دانش‌بنیان بیشتری در حوزه منابع طبیعی معرفی شود..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز