خبرگزاری کار ایران

تامین ایمنی و سلامت راهپیمایی اربعین در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۱۳۷

ایمنی، سلامت و بهداشت راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در تهران حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با پایش مستمر ستاد ویژه مدیریت بحران مستقر در مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تامین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، صمیم مرادی روزبهانی مسئول دبیرخانه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران و مدیر این ستاد ویژه اظهار کرد: این ستاد با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، رعایت اصول ایمنی در برخی از نقاط خطرساز، رصد و تحلیل لحظه ای مسیر راهپیمایی و نیز مدیریت حوادث احتمالی و در صورت نیاز اتخاذ سریع تصمیمات ضروری تشکیل شد.

وی افزود: رصد و پایش میدانی از طریق نمایندگان دستگاه های تخصصی اعم از نیروهای پلیس ، راهور و سلامت و محیط زیست حاضر در مسیر 14 کیلومتری راهپیمایی انجام شد و مواردی که نکته ها و استانداردهای ایمنی رعایت نشده بود به نمایندگان حاضر در این مرکز اعلام و بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام شد.

مرادی روزبهانی گفت: همچنین از طریق دوربین های کنترل ترافیک از ابتدای مسیر پیاده روی تا انتها و ورودی به صحن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) لحظه به لحظه رخدادها رصد شد و مواردی از قبیل سد مسیرها که موجب کندی حرکت جمعیت در نقاط بسیار پر رفت و آمد شده بود و به لحاظ ایمنی با استانداردها فاصله داشت مورد رصد قرار گرفت و به نمایندگان حاضر در ستاد اعلام و با استفاده از بازوهای میدانی در صحنه توصیه ها و اقدامات مورد نیاز ابلاغ شد.

وی گفت: همچنین بر توزیع مواد غذایی مطابق با استانداردها نظارت بعمل آمد و موارد دارای شبهه با هشدار به نیروهای مدیریت سلامت و محیط زیست و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: در حوزه درمان نیز تمام بیمارستان هایی که از سوی وزارت بهداشت به حال آماده باش درآمده بودند نسبت به پاسخگویی لازم و موارد درمانی اقدام کردند. همچنین 38 دستگاه آمبولانس مراکز درمانی و آمبولانس های شرکت شهر سالم و ناوگان اورژانس در محل حضور داشتند.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت جمعیت روان بود و مورد خاصی تا ساعات عصر گزارش نشد.

مجید آرون معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با حضور در محل قرارگاه مرکزی ستاد اربعین تهران واقع در میدان شوش گفت: استقرار از ساعت 7 صبح در ستاد انجام شد و روسای سازمان‌هایی که در کمیته مربوطه عضویت دارند در ستاد حضور داشتند و ضمن بازدیدهای میدانی به انجام اقدامات مورد نیاز پرداختند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی‌های لازم استقرار نیروهای دوام (شهروندان داوطلب واکنش اضطراری محله) انجام شد. این هماهنگی از طریق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شد و اعضای گروه های دوام در 22 پردیسی که در مسیر پیش بینی شده بود، مستقر شدند تا علاوه بر کمک به  راهنمایی راهپیمایان، در اتفاقات احتمالی به نیروهای امدادی کمک کنند. علاوه بر این گشت‌های ویژه با هدف بازدید از امکانات امدادی موکب‌ها  نیز پیش بینی شده بود که به صورت مستمر بر فعالیت در این بخش نظارت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز