خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران در جمع خبرنگاران:

شناسایی 48 مخاطره توسط مطالعات قرارگاه ثارالله/56 سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۸۷

به گفته صادقی؛ سوله‌های مدیریت بحران به صورت چند منظوره استفاده می‌شوند البته از سال 95 تا به امروز مقرر شد به صورت تک منظوره استفاده شوند و از سال 95 تا امروز سوله‌های مدیریت بحران از سازمان‌های مختلف گرفته شده است. برخی از آنها به ورزشگاه‌های مخصوص بانوان اختصاص دارد و لازم است برای ورزش بانوان مکان دیگری جایگزین شود و در حال حاضر 56 سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صادقی (رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران) صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به محتوای جلسه امروز تصریح کرد: برنامه‌ها به وزارتخانه‌های مخلتف ارسال شده‌ است. وزارتخانه‌هایی ازجمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و شهرداری تهران همه در این مساله مسوول هستند. برنامه‌ها به دستور رئیس‌جمهور به این دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شد.

صادقی با اشاره به اظهارات شهردار تهران افزود: همانطور که آقای افشانی گفتند اجرای دستور رئیس‌جمهور به صورت 6 ماهه امکان‌پذیر نیست.

صادقی در پاسخ به این سوال که اورژانس و هلال احمر چه کمبودهایی دارند، گفت: این موارد در قالب یک سامانه در حال رصد شدن است و جمعیت هلال احمر براساس استانداردها موظف است برآورد احتمالی از میزان خسارت‌ها تهیه کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه برخی از کمبودها به علت کمبود منابع مالی طبیعتا وجود دارد، افزود: با این حال ما همه تلاش خود را در راستای بهبود شرایط انجام داده‌ایم. برای مثال با توجه به مصوبه شورای شهر تهران وضعیت آتشنشانی بهبود یافته است و تجهیزات گرانقیمتی طی یک سال گذشته به ناوگان آتشنشانی اضافه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان آتش‌نشانی با کمبود نیرو مواجه است، چه اقدامی در این خصوص صورت خواهد گرفت، گفت: این مساله را باید از رئیس سازمان آتشنشانی بپرسید.

صادقی در پاسخ به این سوال که سوله مدیریت بحران در چه شرایطی قرار دارند، افزود: ‌براساس مصوبه شورای شهر، سوله‌های مدیریت بحران به صورت چند منظوره استفاده می‌شوند البته از سال 95 تا به امروز مقرر شد به صورت تک منظوره استفاده شوند و از سال 95 تا امروز سوله‌های مدیریت بحران از سازمان‌های مختلف گرفته شده است. برخی از آنها به ورزشگاه‌های مخصوص بانوان اختصاص دارد و لازم است برای ورزش بانوان مکان دیگری جایگزین شود و در حال حاضر 56 سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش قرار دارد.

شناسایی 48 مخاطره توسط مطالعات قرارگاه ثارالله

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه حاضر است در هر زمانی خبرنگاران را برای بازدید از سوله‌های مدیریت بحران ببرد، افزود: مهمترین چالش‌های مدیریت بحران شهر تهران به بحث‌های مدیریتی مربوط می‌شود. ما همواره اقداماتمان در سطح محلی بوده و از سطح ملی غافل شده‌ایم. مدیریت بحران در سطح شهر تهران به شهرداری محول می‌شود اما مابقی باید به نهادی در سطح ملی واگذار شود اما این مشکل کماکان باقی است.

صادقی با توجه به اهمیت یکپارچگی و وحدت در مدیریت بحران افزود: امیدوار هستم بحث وحدت فرماندهی در حوزه مدیریت شهری هر چه زودتر به نتیجه برسد تا بتوانیم در سطح دستگاه‌های مختلف در این زمینه به هماهنگی برسیم.

وی ادامه داد: دیگر هیچ مدیریت بحرانی در اختیار صداوسیما قرار ندارد و فقط در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران است. مجموعه‌هایی همچون خندوانه نیز که سوله مدیریت بحران در اختیار داشتند سوله‌ها را تحویل گرفتند. با این حال باید تجهیز شوند.

صادقی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران یکی از دغدغه‌های اساسی شورای شهر است، افزود: محلات شهر تهران براساس تحقیقی تعیین ریسک شده‌اند. ما اعتقاد داریم که میزان خطر در محلات مختلف متعدد بوده و نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای همه بپیچیم این طرح به صورت پایلوت در 12 محله از 12 منطقه تهران صورت گرفته است و نقشه ریسک آنها براساس یک مدل علمی و براساس 38 شاخص تهیه شده‌اند.

وی ادامه داد: تا پایان 6 ماهه اول 354 محله دارای 354 نقشه ریسک متعلق به خود خواهد بود تا برای هر محله پاسخ مخصوص به خودش را داشته باشیم.

صادقی در خصوص این شاخص‌ها تصریح کرد: میزان آسیب‌پذیری جمعیت، آسیب‌پذیری اجتماعی و اقتصادی،‌ آسیب‌پذیری زیرساخت لرزه‌ای و آسیب‌پذیری دسترسی‌ها جزو شاخص‌هایی است که برای تعیین ریسک‌پذیری مناطق از آنها استفاده می‌کنیم. زمان آماده شدن این نقشه‌ها با حضور خبرنگاران رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که تهران را به مخاطراتی تهدید می‌کند، افزود: سال گذشته مطالعات دانشگاهی در این خصوص صورت گرفت که این مطالعه با کمک قرارگاه ثارالله و یک مرکز مطالعاتی به انجام رسید. براساس این مطالعه تمام حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی که در پنج سال گذشته در تهران رخ داده است شناسایی و تحلیل شد. در این لیست از سیل و زلزله گرفته تا پیدا شدن پوکه‌های انفجاری جنگ جهانی دوم هم وجود داشت. براساس این مطالعه 48 مخاطره در سطح تهران شناسایی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز