کد خبر: 1240464 A

در نشست مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی با سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، بر توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی تأکید شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اصغر باقرزاده و احمد محمودزاده به همراه مدیران کل دو مجموعه، طی نشستی در دفتر این معاونت، موانع و چالش‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و حضور معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس غیردولتی را بررسی کردند. 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی ابراز امیدواری کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی، مدارس غیردولتی را همانند مدارس دولتی ببیند و نسبت به گذشته، حضور بسیار پررنگ‌تری در این مدارس داشته باشد، چرا که این مدارس به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی کرده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر می‌دارد. 

محمودزاده با بیان اینکه چند برنامه اصلاحی در دستور کار داریم، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است؛ برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزها است و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونت‌های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم. 

وی ادامه داد: بستر حضور معاونت‌های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است، بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها همانند دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی؛ و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی. 

در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برای حل مسائل و مشکلاتی از این قبیل در مدارس غیردولتی با جدیت ورود خواهد کرد و برنامه ریزی می‌کنیم تا آسیب‌های اجتماعی این مدارس با حضور مشاوران و مربیان ما حل و فصل شود. 

باقرزاده خاطرنشان کرد: آموزش پرورش باید برای توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی، هیات امنایی و آموزش از راه دور بکوشد. 

شایان ذکر است، بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۸۷۰ هزار دانش آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند و تقاضای افزایش فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دارند. همچنین ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری که اکثریت آن‌ها در مناطق محروم می‌باشند و نیاز به حضور مشاور دارند. همچنین در ۳۳۵۰ مدرسه هیات امنایی کشور، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/
#احمد_محمودزاه #مدارس_غیردولتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر