خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات مولاوردی درباره دلایل ترک برنامه جهان‌آرا

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۸۶۳

معاون امور زنان و خانواده جمهوری دولت یازدهم توضیحاتی درباره اتفاقات رخ داده در برنامه شب گذشته جهان‌آرا که از شبکه افق پخش می‌شود، ارائه کرد.

شهین‌دخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اتفاقاتی که در برنامه جهان آرا شب گذشته افتاده بود، و همچنین موضوع عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها که در زمان معاون وی مطرح شده بود گفت: ما چنین چیزی را در دستور کار نداشتیم و یک صحبت ناروا بود که به من نسبت دادند و نمی‌دانم برداشت‌شان از صحبت‌های من این بود یا چنین تعبیری داشتند و یا تعمدا چنین چیزی را می‌خواستند از زبان من منتشر کنند.

وی ادامه داد: اگر به خاطر داشته باشید این موضوع در زمان خبری شدن فروش نوزادانی بود که در شکم مادران معتاد بودند. ما یک نشستی با وزارت بهداشت داشتیم و بعد از نشست مشترک‌مان به همراه دکتر قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران حاضر شدیم. در آن جمع از طرف یک خبرنگار مورد سوال قرار گرفتیم مبنی بر اینکه یک کارشناسی راهکاری ارائه کرده است مبنی بر اینکه زنان خیابانی به دلیل اینکه نوزادان خود را به فروش می‌رسانند، عقیم شوند تا این مشکل حل شود، آقای قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این خبرنگار گفتند ما چنین برنامه‌ای نداریم و تا به حال نیز در دستور کار ما نبوده و هر راهکاری نیز باید بررسی شود و اینگونه نیست که هر کسی هر راهکاری می‌دهد اجرایی شود.

وی ادامه داد: من هم در ادامه صحبت دکتر قاضی‌زاده هاشمی یک نکته را اضافه کردم که چنین برنامه‌ای در دولت نیست و نظر من این است که بجای پرداختن به معلول‌ها به علت‌ها توجه کنیم و ببینیم علت اینکه یک مادر معتاد متجاهر مجبور می‌شود و یا در شرایطی قرار می‌گیرد که نوزادی که در شکمش قرار دارد را به فروش برساند چیست و این علت‌ها را نشانه برویم و به صورت ریشه‌ای این مشکل را حل کنیم که مادری معتاد نشود که در این وضعیت بغرنج غیرقابل تحملی قرار بگیرد که مجبور شود چنین حرکتی را انجام دهد.

مولاوردی تاکید کرد: متاسفانه از این عبارت من که گفته بودم باید ریشه‌ای این مشکل را حل کنیم فکر کرده بودند که من موافق راهکار عقیم سازی این زنان هستم و این مطلب منتشر شد و این را بارها و بارها تکرار کردند حتی وطن امروز یک یادداشتی بعد از افشا شدن ماجرای گورخواب‌ها منتشر کرد و رییس‌جمهور وقت را نیز وارد قضیه کرد و مطرح کرد که هولوکاست بینوایان را در دستور کار دارند. ما بارها تکذیب کردیم و جوابیه دادیم و نمی‌دانم چند بار باید یک موضوع را مطرح کرد و تکذیب آن را به این افراد یادآوری کرد که مجاب شوند و دست بردارند.

وی با اشاره به حضورش در برنامه جهان‌آرا که از شبکه افق منتشر می‌شود، گفت: شب گذشته در ابتدای صحبتم در این جلسه جمله‌ای را گفتم مبنی بر اینکه این‌ها پرونده‌هایی را یا ساختند و یا باز کردند برای برخی افراد و الی الابد می‌خواهند این پرونده‌ها را باز نگه دارند حتی اگر قوه قضاییه این پرونده را مختومه اعلام کرده باشد این‌ها دست بردار نیستند و در ذهن، فکر و بیانشان و گفتارشان دائم به این اتهامات استناد می‌کنند و به این کیفرخواست‌هایی که در ذهن و باورشان ساخته شده است.

معاون امور زنان و خانواده جمهوری دولت یازدهم گفت: نمی دانم ما چه راهکاری باید در قبال این‌ها داشته باشیم و چگونه با این‌ها برخورد کنیم و اصلا این موضوع برای ما مسئله شده است. متاسفانه دست بردار نیستند و این رشته سر دراز دارد و معلوم نیست که چه زمانی راضی می‌شوند و کی دل‌شان خنک می‌شوند. من نمی‌دانم خودشان به ما بگویند تا ما هم کمک‌شان کنیم تا به آرامش برسیم و دست از سر ما بردارند و به ما بگویند چه چیزی آن‌ها را به اقناع می‌رساند که ما کمک‌شان کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ترک برنامه جهان‌آرا ادامه داد: ما مطرح کرده بودیم که حاضر به مناظره نیستیم چرا که به ما اتهاماتی وارد شده و این وقت باید تماما در اختیار ما برای پاسخ به این اتهامات باشد و بتوانیم دفاعیات‌مان را ارائه کنیم. در ابتدا از من به تنهایی دعوت کردند تا حضور پیدا کنم من اعلام کردم که بیانیه مشترک ما سه نفره بوده و نامه‌ای هم که ما به دفتر رییس سازمان ارسال کردیم با امضای سه نفرمان است و در خواست کردیم تا هماهنگی برای حضور سه نفر ما صورت گیرد که بهانه کردند که دکور برنامه جا ندارد ما حدود 45 دقیقه قبل از شروع برنامه در شبکه افق بودیم و صحبت‌هایی داشتیم با سازندگان برنامه و روال برنامه را سوال کردیم که به چه نحوی است. حتی پرسیدیم که مهمان تلفنی هم دارند آن‌ها گفتند روال برنامه این است که بعضا مهمان‌هایی را به صورت تلفنی دعوت می‌کنیم ولی در ادامه صحبت‌شان اشاره نکردند که در این برنامه نیز چنین روالی را دارند.

مولاوردی تاکید کرد: اگر در همان ابتدا و قبل از شروع برنامه به ما می‌گفتند که مهمان تلفنی هم داریم و این خانم قرار است بیاید ما قطعا وارد برنامه نمی‌شدیم شاید اگر مهمان دیگری هم بود و این‌ها مطرح می‌کردند ما می‌گفتیم حرفهای جدید دارند و می‌خواهند ارائه دهند اما چون این خانم را روی خط آوردند و ما احساس کردیم که کارشان غیر حرفه‌ای و بی اخلاقی محض است در این شرایط با آقای مجری وارد بحث شدیم و اعتراض کردیم و منتظر شدیم که تماس تلفنی را قطع کنند و چون این کار را نکرد و ادامه داد و وقت ما را تمام گرفت و بعد از آن نیز یک خانم دیگر را پشت خط آوردند و نصف بیشتر برنامه رفت و ما هم دیدیم که به زمان پایان برنامه نزدیک می‌شویم و زمانی برای ما باقی نمانده که اگر در اختیار ما قرار بگیرد بخواهیم پاسخ اتهامات واهی این افراد را بدهیم بنابراین در یک لحظه با خانم شجاعی هماهنگ کردیم و هر دو از جایمان بلند شدیم و برنامه را ترک کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز روی صفحه برنامه جهان‌آرا برنامه شب گذشته سانسور شده است و فقط زمانی که ما از برنامه خارج شدیم و صحبت‌های دو مهمان تلفنی منتشر شده است و حتی همین چند دقیقه صحبت‌های ما را هم تحمل نکردند اما دم از گفتگو و تحمل منتقد می‌زنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز