خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

زباله‌سوز ساری تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۳ باید به بهره‌برداری برسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۲۷۶

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور شهید بر تکمیل زباله‌سوز در شهر ساری تأکید کرده بودند، گفت: این پروژه باید با فعالیت جهادی تا پایان دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری صبح امروز سه‌شنبه در جلسه پیگیری پروژه زباله‌سوز ساری که با حضور شهردار ساری، شرکت TTS و سازمان بسیج سازندگی در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد ضمن تسلیت شهادت خادم الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، از همان ابتدای جلسه بدون تعارف برای مسئولان مربوطه برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز مرکز استان ضرب‌الاجل ۶ ماهه تعیین کرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید در سفر به استان در جلسه شورای اداری با اشاره به تعیین زمان‌بندی بر تکمیل زباله‌سوز در شهر ساری تأکید کرده بودند؛ او نیز بر لزوم بهسازی و احداث راه دسترسی به زباله‌سوز ساری تأکید کرد و افزود: این پروژه باید با فعالیت جهادی تا پایان دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

استاندار مازندران با بررسی بسته اجرایی این پروژه و تعیین الگوی راهبری مدیریت مربوط به پسماند باقدرت، قوت و اختیار تام، گفت: قبل از این قول‌هایی مبنی بر افتتاح این پروژه داده شد اما باگذشت دو سال همچنان این پروژه ناتمام است؛ این خوب نیست باید فعالیت‌ها و قول‌ها بر اساس منطق باشد.

نوری با تأکید بر اینکه هرگونه موانع سر راه این پروژه باید برداشته شود، به موضوع پسماند استان اشاره کرد و افزود: تلاش داریم سایت پسماند را به ۸ تا ۱۰ سایت برسانیم اعتقادداریم بیشتر از این باشد اراضی را اشغال می‌کند.

وی ادامه داد: از زباله‌هایی که قابل‌هضم هستند می‌توان برای بازیافت در چرخه‌های کشاورزی استفاده کنیم در غیر این صورت می‌توان از آن‌ها برای دیگر صنایع استفاده کرد.

نوری آموزش و فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین اقدام ر حوزه کاهش پسماند دانست و افزود: در این مورد می‌توان از ظرفیت خانواده‌ها، نوآموزان، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مردمی و زیست‌محیطی برای تفکیک زباله از مبدأ استفاده کنیم و این موضوع در اولین شورای اداری به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز