خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خوزستان:

مجازات‌ها باید بازدارنده و متناسب با جرم باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۲۹۸

رئیس کل دادگستری خوزستان بر لزوم تعیین مجازات‌های بازدارنده متناسب با جرم تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی دهقانی امروز سه‌شنبه یکم خرداد در بازدید از مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز با اشاره به سیاست‌های راهبردی رئیس قوه قضائیه و سند تحول، گفت: تسریع در صدور رأی و اجرای احکام پرونده‌های جرائمی که موجب اخلال در نظم عمومی و آرامش جامعه می‌شوند می‌تواند به افزایش امنیت روانی جامعه کمک کند.

وی بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی با دقت و سرعت تأکید کرده و افزود: با وجود آنکه آمار رسیدگی از شاخص‌های ارزیابی است، اما دقت در رسیدگی به پرونده‌ها نباید فدای سرعت شود و البته نباید طولانی شدن فرآیند رسیدگی به یک پرونده منجر به ناامیدی مردم از دستگاه قضا شود.

دهقانی ادامه داد: مجازات‌ها باید متناسب و بازدارنده باشند و پرونده‌های مهم برای افکار عمومی، اطلاع‌رسانی شوند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق، اضافه کرد: باید ساز و کار‌هایی برای تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها اندیشیده و بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند به شورا‌های حل اختلاف ارسال شوند تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه توسعه و رونق یابد.

دهقانی پیش از این اعلام کرده بود با کاهش ۲ هزار و ۳۴۵ پرونده در محاکم تجدیدنظر استان در سال گذشته، پرونده‌های این محاکم ۲۸ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز