خبرگزاری کار ایران

با پایان سخت سازه محقق می‌شود؛

روزهای خوب تالاب شیمبار خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۸۰

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های ‌سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پایان عملیات ساخت سازه در تالاب شیمبار، وضعیت این تالاب مدیریت می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مجتبی ذوالجودی در حاشیه بازدید از روند ساخت سازه نگهداشت آب در تالاب شیمبار شهرستان اندیکا گفت: ساخت این سازه از سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال آغاز شد و امیدواریم با تکمیل این طرح، تالاب مدیریت شود تا ارزش‌های اکوسیستمی و اکولوژیکی آن حفظ شود و منشا خدمت و اثر بهتری برای مردم باشد.

وی یکی از سیاست‌های معاونت محیط زیست دریایی تالاب‌ها را نگهداشت آب از طریق مدیریت منابع آب با اقدامات مختلف عنوان کرد.

همچنین، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: تالاب شیمبار ۱۱۴۴ هکتار وسعت دارد و در زمان پر آبی حقابه آن حدود ۵۸ میلیون متر مکعب است.

داود میرشکار با بیان اینکه تالاب شیمبار از نظر اکوسیستمی حائز اهمیت است، افزود: سازه در حال اجرا در تالاب به منظور افزایش نگهداشت و افزایش دامنه آبگیری است.

میرشکار ادامه داد: باتوجه به ورود رسوبات در سال‌های گذشته و سیلاب‌های اخیر، سطح آب در تالاب افزایش داشته است.

وی می‌گوید: با اجرای کامل سازه، معیشت دامدارن، عشایر و کشاورزان منطقه بهبود می‌یابد. علاوه بر این، زمینه تلطیف هوا و افزایش پوشش گیاهی تالاب بیش از پیش فراهم می‌شود و روند ساخت سازه تا سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، دشت شیمبار یا دشت شیرین بهار یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای شهرستان اندیکا در شمال خوزستان و نزدیکی مسجدسلیمان است که آبشارها، چشمه‌ها و جنگل‌های زیبای آن طبیعت گردان زیادی را جذب خود می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز