خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با نویسنده «پوتین‌های خونین» عنوان شد؛

شکنجه‌های شدید، بهای رشادت اسرای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۸۲

«پوتین‌های خونین» یکی از کتاب‌هایی است که روز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این کتاب سرگذشت رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های یکی از اسرای جنگ تحمیلی ایران و عراق است.

به گزارش ایلنا، فاطمه دهکردی، نویسنده این اثر به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: عنوان کتابم «پوتین‌های خونین» است که خاطرات امیرسرتیپ آزاده، حسین یاسینی است. او افسر ارشد ارتش بود که ۴ روز بعد از تصویب قطعنامه ۵۹۸ اسیر می‌شود و ۲ سال و ۴ ماه در اسارت به سر می‌برد.

او با اشاره به اینکه حسین یاسینی به دلیل اینکه سرتیپ بوده، به شدت توسط عراقی‌ها شکنجه می‌شود، ادامه داد: زمانی که او داستان زندگی‌اش را برایم تعریف کرد، بارها گریستم. این رمان ۴۰۰ صفحه است و مراسم رونمایی از آن هم امروز در نمایشگاه کتاب برگزار شده است.

این نویسنده گفت: تاکنون بیش از ۹۰ عنوان کتاب از من چاپ شده است. از این تعداد ۱۲ عنوان آن، مربوط به دوران دفاع مقدس است، ۴۰ عنوان از کتاب‌هایم، مذهبی و بیش از ۳۰ عنوان نیز رمان هستند. برای نخستین بار در ایران، زندگی‌نامه ۱۴ معصوم را به صورت رمان نگاشته‌ام.

دهکردی ادامه داد: زندگی‌نامه معصومین در قالب رمان عاشقانه و در دوران معاصر نگاشته شده است. قهرمان داستان اما هرشب کتابی درباره معصومین می‌خواند که در قالب یکی از فصل‌های کتاب به زندگی‌نامه یکی از معصومین می‌پردازد.

او درباره نمایشگاه کتاب امسال گفت: امسال نمایشگاه کتاب بسیار گسترده است و کتاب‌های متعدد و متنوعی در همه زمینه‌ها در آن ارائه می‌شود. سالن ناشران کودک و نوجوان نیز دارای غرفه‌های متعدد از ناشران این عرصه است و کتاب‌ها تنوع بسیاری دارند.

دهکردی درباره راهکارهای نوشتن کتاب بیان کرد: من تحصیلات دانشگاهی ندارم، هرگز هم کلاس نویسندگی نرفته‌ام. تصمیم گرفتم نویسنده شوم و ۹۰ عنوان کتاب نوشتم. تنها راه نوشتن این است که نهراسید و به نوشتن ادامه دهید.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab. ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز