خبرگزاری کار ایران

دستگاه های متولی خراسان رضوی آماده وقوع سیل باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۷۲

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بارش های سیل زا همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد و از دستگاه های متولی خواست آماده جاری شدن سیل باشند.

به گزارش ایلنا از مشهد، در این اطلاعیه آمده است: از بعد از ظهر امروز سه‌شنبه سامانه در حال گسترش و فعالی در استان به تدریج تقویت خواهد شد.

طبق این هشدار، این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده فعال می‌شود که این فعالیت شامل بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه در برخی از نواحی، همچنین بارش تگرگ توام با وزش باد شدید است که موجب آبگرفتگی، رواناب و سیلاب در نواحی مختلف استان خواهد شد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین در این اطلاعیه نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

در این اطلاعیه عنوان شده کمیته ها و دستگاه های بحران مدار استان در آمادگی کامل باشند و از شهروندان خواسته شده از سفرهای غیرضروری، توقف در رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و ورود به ییلاقات در روزهای آخر هفته خودداری کنند.

هشدارهای هواشناسی، زرد، نارنجی و قرمز رنگ هستند که شدت پدیده های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می کند.

در هشدار نارنجی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود از این رو برای آماده باش دستگاه های مسوول هشداری با چنین رنگی برای مقابله با این پدیده خسارت زا صادر می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز