خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد:

کشف کلاهبرداری یک هزار میلیاردی تحت عنوان پیش‌فروش خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۴۴۱

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف کلاهبرداری یک هزار میلیارد ریالی تحت عنوان پیش‌فروش خودرو با ۱۴۶ نفر شاکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه و پس از وصول پرونده‌های متعدد مبنی بر این که شخصی به هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده است، ابتدا شرکتی را در زمینه پیش‌فروش و تامین قطعات خودرو در سطح شهرستان‌های این استان تاسیس و سپس با تنظیم قراردادهای صوری در خصوص واگذاری خودرو و قطعات آن فعالیت خود را انجام داده است، ماموران زبده پلیس آگاهی به این پرونده ورود پیدا کردند. 

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: بررسی‌های کارآگاهان مجرب نشان داد که این فرد شیاد پس از جلب اعتماد شهروندان از تعداد ۱۴۶ نفر متقاضی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی کرده و سپس متواری شده است. سپس با توجه به حساسیت موضوع و کثرت افراد مال‌باخته، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان کرمانشاه قرار گرفت. 

وی با بیان این که با تلاش و اقدامات پلیسی کارآگاهان محل اختفای این کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد، گفت: ضمن هماهنگی با مراجع قضایی، متهم دستگیر شد و در بازجویی‌های انجام‌شده به انجام کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان در سطح استان و شهرستان‌های آن اعتراف کرد و با قرار صادره روانه زندان شد. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، قنبری در پایان به شهروندان توصیه کرد: ساده‌ترین و موثرترین راه مقابله با اقدامات مجرمانه افزایش سطح آگاهی است که از مردم توقع داریم هشدارهای پلیس آگاهی را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و حتما این‌گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز