خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران کره‌ای ساکن چین در اعتراض به مزد معوق

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۹۶

کارگران مهمان کره‌ شمالی در اعتراض به چند ماه حقوق معوقه و عدم رسیدگی در کشور میزبان (چین) اقدام به ساماندهی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه مورنینگ پست، بخشی از کارگران کارخانه‌های تولید تسلیحات در چین که برای کره شمالی تولید سلاح می‌کنند، در هفته گذشته اعتراضات و اعتصاباتی را ترتیب دادند. 

این کارگران در اعتراض به چند ماه حقوق معوقه و عدم رسیدگی در کشور میزبان (چین) اقدام به ساماندهی این اعتراضات کردند. 

باتوجه به جو امنیتی کارخانه و همچنین شرایط حساس چین و کره شمالی، هیچ اطلاعی از نحوه برخورد دولت چین و کارمندان و مقامات کره‌ای با کارگران معترض وجود ندارد. 

گفته می‌شود کارگران یک کارخانه تحت کنترل کره شمالی در چین پس از اطلاع از انتقال دستمزد معوقه خود، تظاهراتی در حاشیه واحد تولیدی خود به راه انداختند. 

کارشناسان مسائل چین می‌گویند: این حادثه آشکار نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که ممکن است زنجیره‌ای از اعتراضات را در میان سایر کارگران ناراضی کره شمالی در خارج از کشور به راه بیندازد. 

در غرب چین هزاران کارگر کره شمالی که برای کارخانه‌های مشترک کار می‌کنند، حضور دارند که معمولاً انتظار دریافت حقوق و زندگی بهتری را نسبت به کره شمالی دارند و توسط خود دولت انتخاب و معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز