خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران پیمانکاری‌ راه‌آهن به‌ عدم دریافت پاداش روز حمل ونقل و شب یلدا

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۱۱۴

برخی کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه‌آهن خواستار دریافت پاداش روز حمل و نقل و شب یلدا همانند همکاران رسمی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند؛ می‌گویند: دو ماه حقوق معوقه طلبکاریم در عین حال در آستانه شب یلدا خبری از پرداخت پاداش، علیرغم اینکه کمتر از ۴۸ ساعت تا آغاز طولانی‌ترین شب سال زمان داریم؛ نیست!

آنها خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم شدند و افزودند: روز۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل ایران است به همین مناسبت شرکت راه‌آهن به حساب همه کارگران رسمی و تجمعی خود مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان واریز کرد اما به کارگران پیمانکار تعلق نگرفت.

این کارگران با درخواست از مدیرعامل راه‌آهن کشور برای اینکه به فکر اشتغال و معیشت کارگران نگهداری از خطوط ریلی هم باشند، در ادامه  گفتند: چرا کارگران پیمانکاری ابنیه فنی از مزایای مزدی و سایر مطالباتی که کارگران رسمی و تجمیعی می‌گیرند، محروم هستند؟ ما کارگران با حداقل دریافت اداره کار که بخشی از آن بابت مالیات، حق بیمه و سایر بدهی‌ها و اقساط بانکی کسر می‌شود کسر می‌شود، باید با چند سر عائله زندگی کنیم.

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن در خاتمه گفتند: کارگران رسمی راه‌آهن که وضع بهتری به نسبت ما کارگران پیمانکاری دارند  پاداش شب یلدا و سایر مزایای عرفی و مناسبتی‌شان پرداخت شده اما ما کارگران پیمانکاری که طرف حساب‌مان پیمانکاران هستند حداقل مبلغ دریافتی ۶ تا هفت میلیون تومانی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز