خبرگزاری کار ایران

هیجان؛ آسایش و ترس

بررسی شرایط جدول رده بندی لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۰۶۰

با برگزاری مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر شرایط 15 تیم حاضر در مسابقات دستخوش تغییر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر شب گذشته به صورت همزمان برگزار شد تا جدول مسابقات دستخوش تغییر شود. پنج روز مانده به پایان لیگ پرفراز و نشیب هجدهم، شانزده تیم حاضر در این مسابقات شرایط مختلفی دارند که در مجموع به سه دسته تقسیم می‌شوند: هیجان؛ آسایش و ترس.

هیجان: پرسپولیس، سپاهان، استقلال و پدیده + تراکتورسازی

این پنج تیم روز گذشته بازی‌های حساسی را پشت سر گذاشتند. پرسپولیس با تیم ماشین سازی به تساوی یک بر یک رضایت داد تا کماکان صدر جدول را در اختیار داشته باشد؛ بازی سپاهان و پدیده جنگ سهمیه بود که آن هم با تساوی به پایان رسید؛ در شب ناکامی سه مدعی کسب عنوان قهرمانی استقلال بهترین فرصت را دوباره برای نزدیک شدن به صدر جدول در اختیار داشت که تصمیم عجیب داور موجب شد تا آنها همانند چند فرصتی که در سال جاری در اختیار داشتند، مجددا ناکام باشند و این بار به طور جدی از کورس قهرمانی خارج شوند.

در حال حاضر کورس قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان در جریان است که این هفته به ترتیب مقابل پارس جنوبی جم و استقلال خوزستان بازی خواهند کرد. سرخپوشان پایتخت با توجه به فاصله سه امتیازی با شاگردان امیرقلعه نویی حتی در صورت تساوی در بازی خارج از خانه هم قهرمانی خواهند شد و تنها شکست آنها می‌تواند مانع از کسب هت‌تریک قهرمانی باشد.

بعد از پرسپولیس و سپاهان، استقلال و پدیده هم کورس بزرگی با هم برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند. با توجه به سهمیه 2+2 ایران در فصل آتی بازی‌های لیگ قهرمانان، این دو تیم شانس دارند تا برای دور بعدی بازی‌ها نماینده ایران باشند. آبی‌ها با وجود تساوی خارج از خانه یک امتیاز بیشتر از تیم تحت هدایت یحیی گل محمدی دارند؛ این هفته استقلال مقابل سپیدرود رشت بازی می‌کند و پدیده هم میهمان ماشین سازی تبریز خواهد بود.

تراکتورسازی تبریز که در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار دارد پس از چهارشکست متوالی از کورس قهرمانی خارج شد و با تساوی مقابل پارس جنوبی، شانس کسب سهمیه را هم از دست داده و بازی بعدی آنها مقابل فولاد اهمیت چندانی نخواهد داشت.

بررسی شرایط جدول رده بندی لیگ برتر

 

آسایش: حضور 8 تیم آسوده خاطر

دو برابر تعداد تیم‌های حاضر در قسمت هیجان، تیم‌های لیگ برتری هستند که حضور آنها در لیگ برتر قطعی شده است و همه آنها به غیر از ماشین سازی تبریز حداقل 30 امتیاز به دست آورده‌اند. ذوب آهن اصفهان، سایپا، فولاد، پیکان، صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران، پارس جنوبی جم و ماشین سازی تیم‌های حاضر در این رده هستند. از این دسته اگرچه ماشین سازی و پارس جنوبی از شرایط خود مطمئن هستند و سهمیه لیگ برتری را حفظ کرده‌اند اما در بازی هفته پایانی نقش تاثیرگذاری برابر پرسپولیس و سپاهان خواهند داشت.

بررسی شرایط جدول رده بندی لیگ برتر

 

ترس: نفت مسجد سلیمان، سپیدرود و استقلال خوزستان

با شش امتیازی که از آبی‌های اهوازی کسر شد، قهرمان سه سال پیش لیگ برتر سیر نزولی را طی کرد تا شکست در بازی هفته بیست و هشتم مقابل استقلال تهران، حکم سقوط آنها به عنوان یکی از دو سهمیه لیگ دسته اول را تایید کند. دیگر کاندید سقوط به دسته پایین‌تر باید از بین سپیدرود و نفت مسجد انتخاب شود که هر دوی آنها در بازی دیشب شکست خوردند. بازی هفته بیست و هفتم دو تیم، برابر هم برگزار شد که آن هم با تساوی به پایان رسیده بود تا اختلاف یک امتیازی بین آنها حفظ شود. نفت مسجد سلیمان در هفته آخر از ذوب آهن احیا شده علیرضا منصوریان میزبانی می‌کند و سپیدرود هم در بازی که استقلال تمام تلاشش را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بکار می‌گیرد، به میدان خواهد رفت.

بررسی شرایط جدول رده بندی لیگ برتر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز