خبرگزاری کار ایران

گفتگو با هافبک والنسیا در آستانه جدال با تیم سابقش؛

فرانسیس کوکلن: آرسنال در DNA من است / هیچ وقت زحمات ونگر را فراموش نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۶۷

بازیکن سابق آرسنال که سال‌های زیادی را در این تیم تجربه کرده در دیدار امشب آرسنال - والنسیا در نیمه نهایی لیگ اروپا برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد؛ بازی که برای او معنای متفاوتی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، فرانسیس کوکلن که در 17 سالگی به آکادمی آرسنال پیوست، پس از 9 سال حضور در این تیم به والنسیا رفت تا به گفته خودش «زندگی جدیدی» را شروع کند. تقابل آرسنال و والنسیا در نیمه‌نهایی، بهانه‌ای برای صحبت با او است. هافبک فرانسوی درباره تجربه بازی در تیم لندنی گفت: «آرسنال همیشه در DNA من باقی می‌ماند. نمی‌توانم این را کتمان کنم. ماجرا تنها به فوتبال و بازیکنان مربوط نیست. من آن‌جا تبدیل به یک مرد شدم و به بلوغ رسیدم.»

جدایی او در روزهایی بود که انتقاد هواداران آرسنال از ونگر تند شده بود و خودش معتقد است بهترین زمان را انتخاب کرده.

کوکلن گفت: «در آرسنال لحظات فوق‌العاده‌ای داشتم و گرفتن هر تصمیمی سخت است، ولی پشیمان نیستم. شاید اگر اینجا بازی نمی‌کردم، پشیمان می‌شدم. من فرصت بازی در یک تیم بزرگ دیگر را داشتم و زمان آن بود که حاشیه امن خودم را رها می‌کردم. هیچ‌وقت درباره توانایی‌های خودم تردید نداشتم و اینجا توانستم آنها را نشان بدهم.» 

کوکلن اضافه کرد: «در انگلیس ممکن است یک روز خوب باشید و یک روز بد. وقتی فوتبال بازی می‌کنید این ماجرا اتفاق می‌افتد و باید برای آن آماده باشید.» 

کوکلن در تمجید از آرسن ونگر او را مثل پدر خودش دانست و اضافه کرد که چگونه این مربی در روزهای سخت با او صحبت کرده، از جمله نخستین تجربه حضور در ترکیب ثابت آرسنال در لیگ برتر که با شکست 8 بر 2 مقابل منچستریونایتد به پایان رسید. او درباره جدایی ونگر گفت: «برای مربی فصل سختی بود، ولی ما همیشه برای او می‌جنگیدیم. فضای عجیبی بود، چون نیمی از هواداران خواهان رفتن او بودند و بقیه می‌خواستند که بماند، ولی من درک می‌کنم چون آن‌ها نتیجه می‌خواستند. من هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم که او برای من چه کار کرد. در آن 9 سال او خیلی به من کمک کرد و من تنها می‌توانم از او تمجید کنم. او در 17 سالگی مرا به انگلیس آورد. امیدوارم حالا که از آرسنال رفته همه خدمات او به باشگاه را به خاطر داشته باشند.» 

او در والنسیا یک هافبک باکس تو باکس است و نقش خلاقانه‌تری دارد. کوکلن در این باره گفت: «مربی به من کمک کرد پیشرفت کنم. در آرسنال نقش متفاوتی داشتم. هافبک دفاعی بودم و با کیفیت اوزیل و کاسورلا نیازی نبود که در طراحی حملات شرکت کنم. مارسلینیو اینجا به من اعتماد به نفس داد که در طراحی تیم هم مشارکت کنم. خوش‌شانس بودم که در فوتبالم با دو مربی بزرگ کار کردم.»  

او به دلیل مصدومیت احتمالا به بازی آرسنال نمی‌رسد، ولی مصمم است به والنسیا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان کمک کند و در فینال جام حذفی مقابل بارسلونا به انتظار یازده ساله باشگاه برای کسب جام پایان بدهد: «می‌خواهم با والنسیا تاریخ‌ساز شوم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز