خبرگزاری کار ایران

منوچهری: در ترصد استقلال "انجمن او-اسپرت" هستیم/تمام فاکتورهای مستقل شدن را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۱۲۵

اخیرا پرونده تشکیل انجمن های مستقل، دوباره روی میز وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است. طرحی که براساس آن، رشته‌هایی که حائز شرایط شناخته شوند، ابتدا در قالب «انجمن مستقل» به فعالیت پرداخته و بعد از دوره آزمایشی و در صورت احراز شرایط لازم، ممکن است به فدراسیون تغییر وضعیت دهند.

به گزارش ایلنا، در این بین رشته ورزشی او-اسپرت، یکی از انجمن هایی است که از مدتها قبل در ترصد و تلاش برای دستیابی به ایجاد ساختار مستقل در این تشکیلات بوده است.

در همین ارتباط محمد قاسم منوچهری بنیانگذار او-اسپرت عنوان کرد: با استناد به نامه های معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان و همچنین نامه کمیته ملی المپیک، "او-اسپرت" یک انجمن چند ورزشی(چندگانه)، در برگیرنده ورزش ها و زیر شاخه هایی چون ورزش های بامانع، ذهنی، تمرکزی ، هنری و مبارزه ای است که از سال  1393 ثبت و به عنوان زیرمجموعه در فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی به فعالیت مشغول بوده است.

منوچهری ادامه داد: "او-اسپرت" در همه این سالها در سطح ملی و بین المللی بعنوان یک انجمن رسمی و مدال آور مورد تایید قرار گرفته و مرور مجوزهای صادره توسط شورای برون مرزی بیانگر آن است که مدال های کسب شده توسط ملی پوشان این رشته در رویدادهای قاره ای و جهانی، دارای اعتبار لازم و با نظام تسهیلات قهرمانی همراه بوده است.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود ضمن تشریح ساختار فنی “او-اسپرت" اظهار داشت: بخش ورزش های بامانع انجمن او-اسپرت به عنوان نماینده تام الاختیار و عضو کامل فدراسیون بین المللی ورزش های بامانع، ورزشی است که توسط گایسف شناسایی و در فهرست رسمی بازی های جنوب شرق آسیا موسوم به "سی گیمز" قرار گرفته است. جالب است بدانید که به استناد مصوبه ۱۴۱ اجلاس سران کمیته بین المللی المپیک IOC، ورزشهای با مانع جایگزین سوارکاری پنتاتلون در برنامه بازیهای المپیک تابستانی 2028 لس آنجلس شده است. ذکر این نکته این ضروری است که مدال های کسب شده توسط ملی پوشان انجمن او-اسپرت در قهرمانی جهان ورزش های بامانع در ابوظبی 2023 ، مقدمات حضور تیم های باشگاهی ایرانی را در لیگ جهانی ورزش های بامانع ( WNAG) فراهم آورده و آنچه مسلم است هر گونه سرمایه گذاری در این بخش منطبق با نظام باشگاه داری حرفه ای سودآور خواهد بود. قابلیت منحصر به فرد این بخش از انجمن او-اسپرت در سازماندهی رویدادهای عبور از موانع در فضای باز، داخل سالن، سواحل دریا، صحرا و کویر، با پوشش زنده تلویزیونی به حدی است که منجر به جذب حامیان مالی توسط انجمن گردیده است.

منوچهری تصریح کرد: بخش ورزش های ذهنی انجمن او-اسپرت نیز نماینده رسمی فدراسیون بین المللی ورزش های ذهنی و همچنین "دراتس" و "گو" که ورزشهایی شناسایی شده توسط گایسف و شورای المپیک آسیا (OCA)  با شناسه رسمی هستند، می باشد. علاوه بر آن، این بخش از او-اسپرت سابقه شرکت در بازهای آسیایی ۲۰۲۳ را در کارنامه دارد که اهمیت توسعه این رشته را در حوزه قهرمانی به منظور ارتقاء شاخص مدال آوری ورزش ایران در بازی های آسیایی پیشرو نشان می دهد.

 

ملی پوش اسبق فدراسیون رزمی و دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی همچنین گفت: ورزش های تمرکزی یکی دیگر از بخشهای انجمن او-اسپرت است که در اهمیت آن همین قدر کافی است که بگویم این بخش نماینده رسمی انجمن بین المللی فیست بال (توپ مشت) و پلوتا که توسط گایسف، شورای المپیک آسیا (OCA) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته شده و در لیست بازی های جهانی موسوم به ورلد گیمز قرار دارند.

این پیشکسوت ورزشهای رزمی تو ضیح داد: در کنار همه این موارد، ورزش های مبارزه ای انجمن او-اسپرت نیز از بخشهای مهم تلقی می شود که نماینده فدراسیون جهانی او-اسپرت (WOF) محسوب می شود. لازم به ذکر است که WOF سازمانی است که توسط  کمیته ملی المپیک ایران و علاوه بر آن گاپسف (نام قبلی اسپرت آکورد آسیا) رسمی اعلام شده که متولی ورزش های چند سطحی و لیست شده در بازیهای جهانی بشردوستی است وبا کنفدراسیون بین المللی ورزش های کارگری و چندین فدراسیون بین المللی همکاری دارد. گفتنی است رقابتهای این این بخش از انجمن در دو سطح چندگانه (ترکیبی از شوتینگ، عبور از موانع و مبارزه ) و تک محصولی (مبارزه در رینگ ، سکو و تاتامی) به صورت مجزا انجام می شود.

منوچهری در پایان خاطرنشان کرد:با درنظر گرفتن همه موارد گفته شده می توان به این نتیجه رسید که انجمن "او-اسپرت" قابلیت رسیدن به جایگاه مستقل و حتی فعالیت به شکل یک فدراسیون را داشته و مطمئنا در صورت تحقق این امر، با توجه به قابلیت بالای قهرمانان شایسته این ورزش، شاهد ارتقاء شاخص مدال آوری در میادین مهم پیش رو خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز