خبرگزاری کار ایران

اجرای مشترک شهرام ناظری و دی‌پاک چوپرا در لس آنجلس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۶۰

حافظ ناظری؛ کنسرت بزرگ موسیقی کلاسیک ایرانی را در لس آنجلس روی صحنه می‌برد.

ایلنا: حافظ ناظری؛ کنسرت بزرگ موسیقی کلاسیک ایرانی را که به زعم خودش «معرفی جنبه دیگری از فرهنگ و هنر پارس و کُرد به جهانیان است» را در اوایل سال آینده شمسی، در لس آنجلس روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایلنا، حافظ ناظری ۹ فروردین ۹۳(برابر با ۲۹ مارچ ۲۰۱۴) در سالن NOKIA THEATRE شهر لس آنجلس روی صحنه می‌رود.

شهرام ناظری نیز در این کنسرت پسرش را همراهی خواهد کرد و نکته جالب این کنسرت حضور و همراهی هنرمند کشور هندوستان «دیپاک چوپرا» در این کنسرت است که باعثشده رسانه‌های معتبر دنیا نیز درباره این کنسرت و تلفیق و تاثیر جادوئی موسیقی و مدیتیشن در ذهن شنوندگان آن، گزارش‌هایی را منتشر نمایند.

دیپاک چوپرا، پزشک و هنرمند هندی‌تباری ست که پشتوانهٔ کارهای پژوهشی‌اش در زمینهٔ ارتباط جسم با روح و روان و همچنین آشتی دادن و پل زدن بین آگاهی خردمندانهٔ غربی با خرد و اندیشه‌ی شرقی، نوشته‌ها و سخنرانی‌های زیادی داشته و اشعار مولوی را نیز به زغم خود ترجمه کرده است.

«هدیه عشق»(A Gift Of Love) از معروف‌ترین آلبوم‌های موسیقی است که بر مبنای اشعار مولانا و با تلاش و هنرمند هندی ساخته شده است. دیپاک چوپرا موفق شد ستاره‌های ادب و موسیقى چون «مدونا»، «کولمن بارکز»، «دمی مور»، «گلدی هون»، «مارتین شین» و «لورا دی» را گرد هم آورد و این آلبوم را ضبط کند.

«سمفونی رومی» نام پروژهٔ جدید «حافظ ناظری» است که در ادوار مختلف در آن سعی دارد با ترکیب موسیقی ملی ایران و موسیقی کلاسیک غرب، گونهٔ جدیدی از موسیقی را معرفی کند که می‌توان نام «موسیقی فراکلاسیک ایرانی» را روی آن گذاشت؛ اثری که بتواند گفت‌و‌گوی فرهنگی ما با جهانیان باشد. نام این پروژه نمادی است از آمیزش فرهنگ شرق و غرب. واژهٔ سمفونی به عنوان سمبل فرهنگ موسیقایی غرب برگرفته از واژهٔ سمفونیا و مولانا به عنوان اسطوره و سمبل فرهنگ مشرق زمین است.

اثر شماره یک «سمفونی رومی» با نام «بُعد یازدهم» که «حافظ ناظری» چیزی حدود ۱۰ سال برای ساخت و تولید آن وقت و انرژی صرف کرده، پس از تکمیل مراحل تولید و ساخت آن، تا اواخر امسال به صورت همزمان در ایران و جهان منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز