خبرگزاری کار ایران

جانشین معاونت گردشگری استان تهران خبر داد؛

لغو مجوز و تعلیق ۳۵ دفتر و شرکت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۸۵۱

طی ۳ ماه نخست سال جاری ۲۷ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در تهران لغو مجوز و ۸ دفتر تعلیق شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با توجه به آغاز فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانی توجه به انتخاب درست آژانس مسافرتی از الزامات تدارک سفر است. این درحالی است که طی ۳ ماه نخست سال ۹۸ که آن هم با سفرهای نوروزی و بهاری همراه بود، شاهد لغو مجوز و تعلیق ۳۵ دفتر و شرکت گردشگری بودیم.

رحیم عنبر (جانشین معاونت گردشگری استان تهران) با اعلام این خبر به ایلنا گفت: طی ۳ ماه نخست سال ۹۸ به بیش از ۳۷۹ شکایت رسیدگی و در نهایت  ۱۱۴ نامه اخطار صادر شد که تعداد شکایات و اخطارها در اردیبهشت ماه بیشترین آمار را به خود اختصاص داد چنانکه در این ماه به ۱۸۱ شکایت رسیدگی و ۷۴ نامه اخطار صادر شد.

به گفته او، ملاک بررسی، شکایات مسافران از نحوه و میزان خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است که بر اساس مفاد و تعهدات اعلام شده در قرارداد فی مابین مسافر و آژانس خدمات مسافرتی در نظر گرفته می‌شود که پس از مطالعه دقیق مفاد قرارداد و آگاهی از شرایط سفر، آن را امضا کرده و نسبت به اخذ یک نسخه از قرارداد تنظیمی که دارای امضا و مهر دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری باشد، اقدام کنند.

او تاکید کرد: حتما مسافران از دفاتر خدمات سفر، قرارداد سفر مطالبه کنند و یک نسخه از قرارداد را نزد خود نگهدارند. درعین حال به تمام مفاد ذکر شده در قرارداد اعم از نام و نوع و درجه خدمات محل اقامت توجه کنند. راهنمای دارای کارت نیز باید گروه را همراهی کند. همچنین توجه داشته باشند که تبلیغات دریافت ویزای تضمینی خلاف است.

جانشین معاونت گردشگری استان تهران ادامه داد: طی ۳ ماه گذشته، با درخواست تعطیلی ۱۴ دفتر مسافرتی موافقت شد که ۲ دفتر در فروردین، ۴ دفتر در اردیبهشت و ۸ دفتر در خردادماه تعطیل شدند. همچنین ۸ حکم تعلیق برای دفاتر و شرکت‌های گردشگری صادر و ۲۷ دفتر و شرکت گردشگری لغو مجوز شدند؛ که در اردیبهشت ماه شاهد صدور بیشترین حکم لغو مجوز بودیم.

عنبر خاطرنشان کرد: بخشی از شکایات واصله به معاونت گردشگری مرتبط با عدم تعهد دفاتر خدمات مسافرتی برای اخذ ویزای تضمینی شینگن است. به عنوان متولی نظارت بر تاسیسات گردشگری استان تهران به دنبال آن هستیم تا شکاف بین استانداردها و نحوه ارائه خدمات را به حداقل برسانیم. تاکنون دو مورد تعلیق دفتر مسافرتی به این واسطه داشتیم.

او همچنین درخصوص صدور مجوز بند «ب» گفت: طی ۳ ماه نخست سال ۹۸،  ۴۲ مجوز بند "ب" صادر شد که بازهم اردیبهشت، ماهی بود که شاهد صدور بیشترین مجوزها بودیم. ۲۷ مکاتبه جهت جلوگیری از فعالیت موسسات غیرمجاز انجام شد که اردیبهشت ماه با ۱۹ مکاتبه بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

عنبر یادآور شد: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی از عموم شهروندان درخواست می‌کنیم تا از شتابزدگی در خرید بسته‌های سفر قبل از حصول اطمینان از دارا بودن مجوز فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی به ویژه در فضای مجازی خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز