خبرگزاری کار ایران

چوب رهبری ارکستر ملی در دست اولین زنِ رهبرِ ارکستر ایران

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۴۱

نزهت امیری که از او به عنوان تنها رهبر ارکستر زن ایرانی ساکن ایران و اولین زن ایرانی در زمینه رهبری ارکستر نام برده می‌شود، رهبر مهمان ارکستر ملی شد.

به گزارش ایلنا، نزهت امیری (موسیقی‌دان و رهبر ارکستر)، ارکستر ملی ایران  را هشتم شهریور، ساعت 21:30 به عنوان رهبر مهمان، در تالار وحدت رهبری می‌کند.

در این اجرا قطعات «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر»، «کنج مناجات»، «سربداران»، «بیژن و منیژه»، «ماهور برای ویلن و ارکستر»، «سرود گل»، «هزار دستان»، «اسمر و رقص دایره» توسط نوازندگان ارکستر نواخته می‌شود.

 نزهت امیری زادهٔ ۲۲ آذر ۱۳۳۹، رهبر ارکستر و از موسیقی‌دانان معاصر ایران است. از او به عنوان تنها رهبر ارکستر زن ایرانی ساکن ایران و اولین بانوی ایرانی در زمینه رهبری ارکستر نام برده می‌شود.

امیری کارشناس موسیقی از هنری‌های زیبای دانشگاه تهران و کارشناس ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر است. او موسیقی را نزد کسانی چون پرویز منصوری، حسین علیزاده و منوچهر صهبایی آموخت و در سال ۱۳۸۴ ارکستر مضرابی حسین دهلوی را رهبری کرد و روی صحنه برد.

او از تابستان ۱۳۹۶ رهبری ارکستر ملی نغمه باران به سرپرستی علی امیرقاسمی را بر عهده گرفت و در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سال 96، در تالار وحدت با این ارکستر  روی صحنه رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز