خبرگزاری کار ایران

پدرام درخشانی مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور باتوجه به تحولات جهان غیرممکن است

نشست خبری گروه موسیقی"نوباز" رومی سابق به رهبری و آهنگسازی پدرام درخشانی و خوانندگی پرهام علیزاده صبح امروز؛ یکشنبه سیزدهم شهریور؛ در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری گروه موسیقی"نوباز" رومی سابق به رهبری و آهنگسازی پدرام درخشانی و خوانندگی پرهام علیزاده؛ علیزاده با اشاره به اینکه 27 سال است کار آواز انجام می‌دهد، اظهار کرد: شش ماه است که گروه نوباز به رهبری پدرام درخشانی شکل گرفته و حدود سه ماه است که اعضای گروه در حال تمرین هستند.

او با بیان اینکه اعضای گروه افراد شناخته شده‌ای هستند، افزود: تمامی اعضای گروه سابقه درخشانی دارند به ویژه آقای درخشانی که اولین فردی هستند که موسیقی تلفیقی کار کرده‌اند. برخی از اعضا نیز از گروه رومی با این گروه همکاری دارند ازجمله رضا تاجبخش و بابک آخوندی.

خواننده گروه نوباز با بیان اینکه در این کنسرت 13 قطعه اجرا خواهد شد، افزود: برخی از اجراها بی‌کلام خواهد بود و از آنجا که جو کنسرت و موزیک با 10 سال گذشته تفاوت دارد؛ آنچه در این کنسرت می‌شنوید موسیقی کاملاً نو و جدیدی‌ست.

علیزاده با اشاره به برنامه‌های آتی گروه نوباز گفت: بعد از پایان این کنسرت و موفقیت آن قطعاً در شهرستان‌ها برنامه خواهیم داشت و برای اجراهای برون‌مرزی نیز در آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد. البته تمام اینها مستلزم این است که گروه نوباز بیشتر شناخته شده و مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

پرهام علیزاده درباره سرمایه‌گذاران این کنسرت نیز گفت: رضا براتی و امیر بهاری از شرکت ایران‌پارمیس از سرمایه‌گذارانی هستند که این کنسرت را برگزار می‌کنند.

در ادامه این نشست؛ پدرام درخشانی (رهبر و آهنگساز گروه نوباز) با اشاره به انتشار آلبوم رومی سه در سال 91 و 92 اظهار کرد: پس از انتشار این آلبوم‌ها احساس کردم کارهایم یکنواخت شده و احتیاج به یک بازنگری دارد. به همین دلیل گروه رومی را تعطیل کردم تا با یک ایده نو برگردم چراکه این روند از گروه آویژه شروع شده بود و با گروه رومی حدود 10 سال بود که ادامه داشت.

او با بیان اینکه امروز نسبت به 10 سال گذشته همه چیز متفاوت شده است، افزود: با توجه به تفاوت‌هایی که در طول این ده سال از ادوات موسیقی و ابزارهای آن گرفته تا سلیقه مردم اتفاق افتاده، سعی کردم موسیقی‌ام را به‌روز کنم. از همین رو چند تک قطعه ازجمله چهل مضراب و کلیپی تولید کردیم که هزینه بالایی نیز داشت. بعد از آن احساس کردم ایده نو و حرف جدیدی برای گفتن دارم.

او با اشاره به پیشنهاد یاشار درفشه برای برگزاری یک کنسرت، ادامه داد: آلبومی که خودم کار می‌کردم بی‌کلام بود اما پس از آشنایی با پدرام علیزاده و بازگشت برخی از اعضای گروه تصمیم گرفتم دوباره گروهی مانند گروه رومی همانطور که در ده سال گذشته شکل گرفته بود، ایجاد کنم.

 رهبر و آهنگساز گروه نوباز با اشاره به دلایل تعطیلی گروه رومی گفت: گروه رومی بعد از رومی سه تعطیل شد چراکه روند و رویه‌ای یکنواخت پیدا کرده بود. همچنین تشابه اسمی زیادی با گروه‌های دیگر داشت. از همین رو پس از آشنایی با پدرام علیزاده و بازگشت برخی از اعضای گروه تصمیم گرفتیم گروه جدیدی با عنوان نوباز را تشکیل دهیم و قرار شد آغاز کار این گروه با اجرای همین کنسرت باشد.

او ادامه داد: 90 درصد آثار در این کنسرت جدید است البته تنظیم‌ها ساده‌تر از قبل است چراکه مردم و مخاطبان در حال حاضر حوصله ندارند موسیقی پیچیده گوش دهند و موسیقی پیچیده و اپرا حوصله می‌خواهد.

درخشانی با بیان اینکه صدای آقای علیزاده همان صدایی بود که همیشه دنبال آن بودم، اظهار کرد: در این کنسرت شاهد موسیقی نیمه پاپ هستیم. منظورم از نیمه پاپ موسیقی تجاری و ساده نیست. مخاطبان این کنسرت موسیقی‌ای را خواهند شنید که دارای کمی پیچیدگی‌ست. همچنین 10 درصد قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود از گروه رومی انتخاب شده است.

او با اشاره به اعضای گروه نوباز گفت: در این گروه هومن غفاری ساز درام، پاشا هنجنی نی، روبین کلهر کمانچه، میلاد درخشانی تار و عود، بابک آخوندی گیتار، حمید بنکدار گیتارباس، علیرضا مصدقی پرکاشن، رضا تاج‌بخش پیانو و کیبورد می‌نوازند. همچنین جابر اطاعتی به عنوان نوازنده مهمان گروه را همراهی می‌کند و آرین قیطاسی سازهای بادی را می‌نوازد.

درخشانی درباره انتخاب اشعار نیز توضیح داد: سعی کردیم اشعاری را انتخاب کنیم که پیچیده نباشند چراکه می‌خواهم شنونده موسیقی را بشنود نه کلمات و اشعار را. همچنین به انتخاب اشعار و آهنگین بودن آنها توجه داشتم. اشعاری که انتخاب شدند از سیمین بهبهانی، مهدی اخوان ثالث، فریدون مشیری، سعدی، مولانا، ابوسعید ابوالخیر و یک قطعه ترانه‌ با عنوان زندگی کن است که در آینده نام ترانه‌سرا را خواهم گفت.

او در پاسخ به این سوال که چرا در ابتدا گروه برای معرفی خود آلبومی وارد بازار نکرده است، گفت: ترجیح دادیم در ابتدا با اجرای کنسرت سلیقه مخاطب را بسنجیم و پس از آن قطعاتی را که مورد رضایت مخاطبان بود به صورت آلبوم تولید کنیم. البته این از سیاست‌های تهیه‌کننده برنامه است.

او درباره برنامه‌های آتی گروه نوباز نیز گفت: برای اجرا در شهرستان‌ها قطعاً‌ برنامه داریم اما درباره برگزاری کنسرت در خارج از کشور باتوجه به تحولاتی در سراسر جهان رخ می‌دهد، نمی‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق و درستی انجام دهیم. قاعدتاً اگر اجرای اول ما موفق باشد قطعاً برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت.

کنسرت گروه نوباز بیست و بیست و یکم شهریورماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

کد خبر : ۴۰۷۷۰۹