خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد رسانه‌ها همچنان پابرجاست؛

دعوت به مناظره تئاتری در برنامه زنده تلویزیونی

تهیه‌کننده برنامه «نقد تئاتر» بار دیگر بر آمادگی این برنامه برای فراهم کردن شرایط اظهار نظر دو گروه مخالف در هیات مدیره خانه تئاتر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تهیه‌کننده برنامه نقد تئاتر نمایندگان هیات مدیره خانه تئاتر را به مناظره با یکدیگر دعوت کرد.

در متنی که توسط مجید گیاهچی منتشر شده؛ آمده است: با توجه به اختلاف نظرهای عمیقی که بین اعضای هیات مدیره‌ی مرکزی خانه تئاتر به‌وجود آمده و حمایت‌های طیف گسترده‌ای از نمایندگان انجمن‌های وابسته به خانه‌ تئاتر؛ و از سوی دیگر اهمیت فوق‌العاده این مباحث در ادامه فعالیت صنفی هنرمندان تئاتر و تئاتر کشور، در حین اجرای زنده این هفته برنامه «نقد تئاتر» از طرفین این مباحثه دعوت شد تا در صورتی که هر دو طرف بپذیرند در برنامه آینده فرصتی برای طرح دیدگاه‌های آنها فراهم شود.

او در ادامه این پیشنهاد می‌نویسد: در صورت پذیرش طرفین، برگزاری این مناظره فرصت مناسبی برای آشنایی مخاطبان با ادله و استدلال‌های هر طرف فراهم خواهد آورد و شاید بتواند با کاهش نگرانی‌ها، به نزدیکی و اتفاق نظر در این جامعه فرهیخته کمک کند.

برنامه‌ی آینده «نقد تئاتر» ساعت ۲۳ روز شنبه، ۲۵ مهر پخش خواهد شد.

تهیه‌کننده برنامه نقد تئاتر با تایید این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: شنبه شب هم اعلام کردیم این برنامه آمادگی دارد تا از نمایندگان هر دو طرف میزبانی کند. اما با توجه به بی‌طرفی رسانه در مسائلی از این دست، این در صورتی محقق می‌شود که هر دو گروه دعوت را بپذیرند. آقای علیرضا نادری و همراهان ایشان با شرکت در چنین گفت‌وگویی موافقت کرده‌اند و ما منتظر پاسخ آقای راد و دیگر اعضای محترم هیات مدیره خانه تئاتر هستیم.

گیاهچی خاطرنشان کرد: موضع رسانه در چنین مواردی بی‌طرفی محض و ایجاد امکان طرح نظرات متفاوت و گاه مخالف و متضاد است؛ به این معنا که مطابق توقع مخاطبانش امکانی فراهم کند تا از طریق تضارب آرا و در معرض قضاوت قرار دادن امور در نزد مخاطبان خاص و به طور کلی افکار عمومی، امکان تفاهم و توافق و رشد و تعالی در امور فراهم شود.

اعضای «کارگروه بهسازی خانه تئاتر» متشکل از - علیرضا نادری، اصغر دشتی و حمید پورآذری به همراه امیر اسمی - روز شنبه در حضور نمایندگان 9 انجمن خانه تئاتر و اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد هفده ماهه خود پرداختند و نسبت به ضعف‌های موجود در این تشکل اظهار نگرانی کردند.

در این نشست بخشی از هیات مدیره خانه تئاتر از جمله مدیرعامل و تعدادی دیگر از اعضا مسئول مقاومت در برابر اجرای برنامه‌های آینده‌نگر معرفی شدند.

پیش‌برد برنامه‌های خانه تئاتر به صورت ذوقی و نه سیستمی، عملکرد ضعیف خانه تئاتر طی پانزده سال گذشته و حرکت زیر سطح استاندارد، مقاومت در برابر طرح‌های دانش و پژوهش‌بنیان در هیات مدیره، فقدان گزارش مالی دقیق و ارائه آن به تمامی اعضا، نقص‌ سیستمی در برقراری ارتباط موثر با اعضا(ارتباطات) و اختلاف بین دو نگرش موجود در هیات مدیره ازجمله مواردی بود که توسط کارگروه مطرح شد.

کد خبر : ۳۱۲۷۱۷