خبرگزاری کار ایران

در نشست پرسش و پاسخ فیلم «بی بدن» مطرح شد؛

مردم قضاوت کنند که «بی بدن» لایق حضور در بخش سودای سیمرغ بود یا خیر؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۲۸۰

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی بدن» با حضور مرتضی علیزاده (کارگردان)، سید مصطفی احمدی (تهیه‌کننده)، کاظم دانشی (نویسنده) و دیگر عوامل امروز ۱۳ بهمن در خانه جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم دانشی (فیلمنامه‌نویس) در ابتدای این نشست گفت: «بی بدن» از چند پرونده جمع‌بندی شده و شائبه‌هایی بود که از یک پرونده عینا برگردان شده که اینطور نیست و این فیلمنامه از چند قصه اقتباس شده است.

در ادامه این نشست احمدی (تهیه‌کننده) اظهار کرد: تا همین الان درگیر حواشی هستیم، فیلم خیلی دیر پروانه ساخت گرفت و ما ۲۳ آذر شروع به فیلمبرداری کردیم. روی پروانه ساخت این فیلم خیلی تلاش کردیم و هم سازمان سینمایی با ما خیلی همکاری داشت و خیلی زود وارد پروسه تولید شدیم.

علیزاده (کارگردان) نیز در بخشی از نشست گفت: ما یک فیلم اجتماعی ساختیم که در بستر جنایی اتفاق می‌افتد و فیلم هم قضاوت‌گر نیستیم. مساله ما واقعا قضاوت نیست و سعی کردیم در روابط آدم‌ها بپردازیم و روابط اجتماعی و مسائلی که در پی یک اتفاق جنایی رخ می‌دهد مدنظر ما بوده است.

حبیب خزایی‌فر (آهنگساز) اظهار کرد: از شما عذر می‌خواهم که امروز در این سالن موسیقی را خیلی بد شنیدید. 

مهران ممدوح (مدیر فیلمبرداری) اظهار کرد: زمان خیلی محدود بود و این فیلم می‌توانست در ۶۰ جلسه فیلمبرداری شود و «بی‌بدن» محصول ۴۰ روز فیلمبرداری بود. دوربین حرکت خاصی ندارد، پلان عجیب و غریب خاصی نداریم، نورپردازی خاصی وجود ندارد و ما فقط و فقط سعی کردیم قصه روایت شود.

مرتضی علیزاده تاکید کرد: ما بعضی روزها ۲۰ ساعت کار می‌کردیم و حتی یکبار ۲۶ ساعت فیلمبرداری داشتیم. اصالت را از ابتدا بر روایت گذاشته بودیم و به دلیل سرعت تولید دوستان از برخی مسائل فنی خود صرف نظر می‌کردند.

دانشی در ادامه اظهار کرد: واقعیت امر این است که سینمای اجتماعی به مرحله‌ای رسیده که هر چه می‌خواهی بگویی یک جایی دچار مشکل می‌شوی و هر جا که اعتراضی میکنی یک یاغی یا یک آدم جنجالی معرفی می‌شوی و این خیلی غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است. من هر اعتراضی کردم به فیلم‌هایم کردم و سالها در جشنواره در صف بودم، برای اینکه اینجا باشم زحمت کشیدم و توقعم این بوده که فیلم‌هایم دیده شود. ما ۲۳ آذر کار را کلید زدیم، به آقای امینی زنگ زدم و گفتم فیلم را کلید بزنیم یا اگر قرار است به جشنواره نیاید فیلم را بهار کلید بزنیم و به ما گفتند که فیلم را به ما برسانید. فیلم‌هایی که از پارسال رزرو بوده با پرده سبز اکران می‌شود ولی ما که تا چهارشنبه فیلمبرداری داشتیم الان فیلم را آماده فرستادیم.

دانشی تصریح کرد: ما گفتیم اجازه دهید ما فیلم را سال بعد برسانیم و گفتند نه دیگر شما سوار کشتی شدید و نمی‌توانید پیاده شوید. چرا رسانه‌ها فیلمنامه‌ای که ما به وزارت ارشاد دادیم را منتشر می‌کنند. جشنواره فجر برای همه مهم است و اگر به جشنواره نمی‌آیند به مسائل فرامتنی مربوط می‌شود. من از شما خواهش می‌کنم قضاوت کنید که آیا ما لیاقت حضور در بخش مسابقه را داشتیم یا خیر؟

وی افزود: ما فیلمی آبرودار ساختیم، سانس جابجا نکردیم، با پرده سبز فیلم به جشنواره نیاوردیم و هر اصلاحیه‌ای که دادند هم چشم گفتیم. ما به مخاطبانمان احترام گذاشتیم.

علیزاده نیز اظهار کرد: من فکر میکنم جواب را از این سالن و اکران‌های مردمی می‌گیریم و مخاطبان تعیین می‌کنند که آیا حق ما بوده که در بخش مسابقه باشیم یا خیر.

دانشی تاکید کرد: این فیلم انتخاب هیئت انتخاب بوده ولی به دلایلی که یک بخشی از آنها را در رسانه‌ها شنیدید. در این دعواها «بی بدن» قربانی شد.

وی افزود: کارگروه قوه‌قضاییه فیلمنامه را پیش از فیلمبرداری خوانده‌اند نظراتی داشتند که اعمال شده و همین فیلمی که نمایش داده شد را هم دیدند.

تهیه‌کننده این فیلم هم گفت: ما اولین گروهی بودیم که در زندان رجایی شهر فیلمبرداری کردیم.

کارگردان این فیلم نیز طی سخنانی گفت: فیلم در دکوپاژ و میزانسن‌هایی که داشتیم می‌خواستیم به واقعیت نزدیک باشیم.

در پایان این نشست نیز امیر زاغری (طراح‌ صحنه) گفت: ما همه تلاش‌مان را کردیم که چیزی از فیلم بیرون نزده باشد و فیلم دیده شود که امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز