خبرگزاری کار ایران

توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

اعضای هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان منصوب شدند

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۰۱۰

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایمان افتخاری، محمدآذین، زهرا احمدی ‌پور و الهام یاوری را به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان منصوب و مصوبه آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، اعضای حقیقی هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را منصوب و مصوبه آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

در این حکم ایمان افتخاری، محمد آذین، زهرا احمدی پور و الهام یاوری به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنای این سازمان برای مدت چهار سال انتخاب شدند.

در مصوبه ابلاغ شده رئیس جمهوری به وزارت آموزش و پرورش آمده است: مصوبه « انتخاب اعضای حقیقی هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» که در جلسه ۸۲۷ مورخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ ۲۹دی ۱۳۹۸ وزیر آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود:

«در اجرای بندهای۱۰ الی ۱۳ ماده ۶ اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و تبصره‌های ذیل آن آقایان ایمان افتخاری و محمد آذین و خانم‌ها زهرا احمدی پور و الهام یاوری به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنای سازمان مذکور برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مهرماه امسال به دنبال تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری امضای مصوبه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه«سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان » را برای ابلاغ به دستگاه‌ها امضا کرد.

شناسایی و فراهم آوردن زمینه‌های رشد دانش آموزان دارای استعداد برتر، برنامه‌ریزی مناسب برای حضور دانش پژوهان کشور در عرصه‌های جهانی و حمایت از پژوهش‌های علمی مربوط به شناسایی و پرورش دانش آموزان صاحب استعداد برتر از جمله وظایفی است که در این اساسنامه به آن اشاره شده است.

همچنین در این اساسنامه هدف از تأسیس«سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» تعیین خط مشی، برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت بر شناسایی، هدایت و تربیت استعدادهای برتر کشور در دوره تربیت رسمی و عمومی عنوان و خاطرنشان شده است: رئیس سازمان که بالاترین مقام اجرایی سازمان است، به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش ، تأیید هیأت امنا انتخاب و با حکم وزیر آموزش و پرورش برای مدت چهار سال منصوب می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز