خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامی:‌

اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۲۹

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است که اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی در مجلس دوازدهم پیگیری شود، استارت بخورد و به صورت قوی هم باید این کار انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بابایی کارنامی رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون گام دوم در سخنانی گفت: ما یک مشکل اساسی داشتیم، مخصوصا در صندوق تامین اجتماعی که ابرچالش آینده کشور است که آن ضریب پوشش صندوق هاست.

وی ادامه داد: ورودی صندوق ها براساس استاندار باید ۱۶ به ۱ باشد یعنی در ازای ۱۶ ورودی ۱ نفر خروجی داشته باشد و صندوق تأمین اجتماعی ۴ به ۱ است؛ متاسفانه سیاست های شیوه بازنشستگی در ادوار مختلف موجب شد ضریب پوشش صندوق بازنشستگی کشوری عملا منفی شد و بقیه صندوق ها عملا اصلا وجود ندارند فقط از دولت دارند منابع خود را تامین می‌کنند.

بابایی کارنامی تصریح کرد: از این منظر نیاز است که اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی در مجلس دوازدهم پیگیری شود، استارت بخورد و به صورت قوی هم باید این کار انجام شود. از جمله صندوق تأمین اجتماعی که پیش بینی می‌شود دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طلب دارد و دولت هم ماهانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی بر دوش صندوق تأمین اجتماعی می‌گذارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز