خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مجارستان خبر داد؛

شرکت‌های خصوصی مجارستانی به تهران سفر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۶۷۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان درباره آغاز به کار کمیسیون اقتصادی ایران و مجارستان با حضور وزیر خارجه این کشور در تهران گفت: در مذاکراتی که طی ماه‌های گذشته با اتاق بازرگانی و بخش اقتصادی وزرات خارجه مجارستان داشتیم، موفق شدیم دوازده شرکت خصوصی مجاری در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، بهداشتی، مدیریت و تصفیه آب، دارویی، تجهیزات پزشکی، صنایع پلاستیک، بسته بندی و لبنیات را راهی تهران کنیم.

مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سفر هیاتی از مجارستان به ایران با بیان اینکه هدف از سفر هیات اقتصادی مجارستان بررسی زمینه‌های همکاری و توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است، گفت: از ویژگی‌های مهم کمیسیون چهارم، حضور شرکت‌های خصوصی مجارستانی همراه وزیر خارجه این کشور است.

وی اظهار داشت: در مذاکراتی که طی ماه‌های گذشته با اتاق بازرگانی و بخش اقتصادی وزرات خارجه مجارستان داشتیم، موفق شدیم دوازده شرکت خصوصی مجاری در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، بهداشتی، مدیریت و تصفیه آب، دارویی، تجهیزات پزشکی، صنایع پلاستیک، بسته بندی و لبنیات را راهی تهران کنیم.

مرادیان با بیان اینکه سوی ایران هم اتاق بازرگانی ایران، برنامه ریزی‌های داخلی و دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این نشست مشترک را به عمل آورده است، گفت: لازم به ذکر است که از طرف جمهوری اسلامی ایران وزیر امور اقتصاد و دارایی و از طرف مجارستان وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ریاست کمیسیون مشترک دو کشور را برعهده دارند. نشست بعدی کمیسیون مشترک، سال آینده در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می‌شود.

سفیر ایران با تاکید بر اینکه دیدگاه دو کشور و به ویژه مردم دو کشور نسبت به یکدیگر بسیار مثبت است، گفت: ایران از حدود چهارصد سال پیش روابط غیررسمی با مجارستان داشته و از حدود یک صد سال پیش روابط رسمی بین دو کشور برقرار شده است.

به گفته مرادیان طی سال‌های اخیر در بخش سیاسی هم تعاملات مختلف سیاسی بین دو کشور در سطح، وزیر، معاون وزیر و مدیرکل وزارت خارجه انجام شده و آقای سیارتو تاکنون دوباره به تهران سفر کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز