خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

کار بزرگ ناو گروه ۸۶ باید تجربه نگاری شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۹۵

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: کار بزرگ ناو گروه ۸۶ باید تجربه نگاری شود و دانش حکمرانی دریانوردی، دفاعی و امنیتی این ناوگروه به دانشی تبدیل شود که در دانشگاه‌های کشور قابل تدریس باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (یکشنبه، ۲۹ بهمن) در دومین روز از همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نداجا که در مرکز همایش‌‎‍‌های‌ کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران کار بزرگی بود که دستاوردهای مهمی داشته است.

وی گفت: در خصوص کار بزرگ و عظیم ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش مستند ارزشمندی که به عنوان مستند «فتح آب» تولید شد یک روایتی از این سفر ۸ ماهه جهادگران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در همین راستا به تعدادی از دستاوردهای این سفر بزرگ اشاره می‍کنم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم ناوگروه ۸۶ دستاورد علمی است در این سفر بزرگ از ظرفیت‌های عظیم ناو بندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی دنا که دارای یک عقبه دانشی است استفاده شد؛  وقتی می‌گوییم دانش، فقط در ذهن مخاطب نبایدعلوم مهندسی یا علوم کشتی‌سازی شکل بگیرد بلکه یک دوره علوم در این  دریانوردی و دنیانوردی شکل گرفته است. واقعاً این حرکت عظیم هم مظهر آیه (یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ) و هم مظهر آیه (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ)  است  که مظهر این دو آیه شریفه بودن  نیز از دستاوردهای علمی و دستاوردهای جهادی ناوگروه ۸۶ است.

 وی دیگر دستاورد ناوگروه ۸۶ را صبر و استقامت دلیرمردان این ناوگروه عنوان کرد و ادامه داد: این دلیرمردان ۸ ماه در این ناوگروه بودند و این سفر دریایی را تحمل کردند؛ مهم‌تر از خود این رزمندگان، باید از خانواده‌های این عزیزان که صبر و استقامت‍شان مضاعف است، تشکر کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  اظهار داشت: دستاورد دیگر خودسازی است، در طول این ۸ ماه تمام برنامه‌های معنوی و ارتباط با خدا در این سفر همراه این عزیزان بوده است؛ مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نظریه نظام انقلابی فرمودند "نظریه نظام انقلابی سه رکن دارد خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی" و این رکن مهم خودسازی در این سفر نمایان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، جامعه پردازی را از دیگر دستاوردهای ناوگروه ۸۶ دانست و بیان کرد: الان برخی از نوجوانان ما به دلیل تبلیغات سوء دشمن وقتی دستاوردهای انقلاب در حوزه علم و فناوری، پزشکی، پهپاد، پدافند، موشکی، هسته‌ای، نظامی و امنیتی برای‍شان بیان می‍شود، باورشان نمی‌شود.

وی افزود: وقتی این راهیان پیشرفت را که به همت وزارت علوم شروع شده است و جوانان و نوجوانان  این ناوها را می‌بینند اول سوال می‌کنند که این ناوها واقعی است یا ماکت است و بعد می‌گویند واقعا این‌ها رو شما ساخته‌اید یا اینکه از کشورهای دیگر خریداری کرده‌اید و بعد زمانی که کارخانجات و تجهیزات ساخت را می‌بینند باورشان می‌شود. وقتی باورمند می‌شوند امید پیدا می‌کنند و وقتی امید پیدا کردند در جامعه‌پردازی نقش خواهند داشت پس ناوگروه ۸۶ دستاورد جامعه پردازی هم دارد.

 وی اظهار داشت: این کار بزرگ ناو گروه ۸۶ باید تجربه نگاری شود یعنی با کارکنان ناوگروه ۸۶ و دانشمندانی که  در طراحی، تجهیزات و ساخت نقش داشتند مصاحبه شود و  دانش حکمرانی دریانوردی، دفاعی و امنیتی ناوگروه ۸۶ به دانشی تبدیل شود که در دانشگاه‌های کشور قابل تدریس باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز