خبرگزاری کار ایران

برگزاری افتتاحیه مجمع بین‌المللی حامیان مبارزه با شیوه‌های مدرن استعمار در مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۲۷۸

نشست افتتاحیه مجمع بین‌المللی حامیان مبارزه با شیوه‌های مدرن استعمار «برای آزادی ملت ها» به همت حزب «روسیه واحد» با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز ، در نشست افتتاحیه این مجمع با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان از آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، اروپا و کشورهای مستقل مشترک المنافع حضور داشتند، شرکت داشت.

در پایان نشست، ابتدا پیام کتبی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قرائت گردید و سپس «دیمیتری مدودف» رئیس حزب «روسیه واحد» طی سخنانی با اشاره به ضرورت مقابله با هرگونه استعمارگری گفت: در این همایش به جنبه های سیاسی، حقوقی، مالی و اقتصادی مقابله با استعمار نو، مظاهر مخرب استعمار نو در فضای اطلاعاتی، حوزه بشردوستانه و روش های تحکیم اجتماعی- سیاسی بین المللی در مبارزه با شیوه های مدرن استعمار نو پرداخته خواهد شد. نامبرده تاکید کرد هدف ما پایان دادن به حق کشورهای به اصطلاح «برگزیده» برای تعیین مسیر تاریخ و تعیین سرنوشت مردم جهان است و باید به اشکال و روش‌های مقابله با مداخله خارجی در امور داخلی دولت های مستقل توجه ویژه ای شود.

رئیس حزب «روسیه واحد» هدف از اینگونه نشست‌ها را کمک به تضمین امنیت قابل اعتماد، برقراری ثبات جهانی، عدالت، پایبندی به اصل عدم مداخله در امور سایر کشورها، احترام به هویت فرهنگی و تمدنی، مبارزه با نسل کشی، مقابله با تحریم و یکجانبه گرایی و... دانست و تاکید کرد نشست ما نقطه شروعی برای کار مشترک چند وجهی برای آینده است و مطمئن هستیم که احزاب سیاسی مسئول که منافع اکثریت جهان را نمایندگی می‌کنند نقش کلیدی در مبارزه با شیوه‌های استعمار نو خواهند داشت.

در ادامه این نشست، نمایندگانی از احزاب سیاسی جمهوری آفریقای مرکزی، چین، کوبا، کره شمالی و ... به ایراد سخرانی پرداخته  و نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

در حاشیه این نشست، کاظم جلالی با تعدادی از مقامات سیاسی و پارلمانی روسیه و همچنین دیپلماتهای مقیم به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز