خبرگزاری کار ایران

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۴۱

لمینت های دندانی و کامپوزیت دندان از روش های پر کاربرد در دندانپزشکی زیبایی محسوب می گردند. برای آنکه بدانید لمینت بهتر است یا کامپوزیت، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

خدمات دندانپزشکی زیبایی از جمله مواردی است که متقاضی فراوان دارند، به عنوان مثال امروزه لمینت دندان در تهران یا شهرهای دیگر به صورت کاملا تخصصی ارائه شده و افراد برای این درمان ها بسیار مشتاق هستند. انتخاب روش درمانی برای افراد، بسته به نظر متخصص دندانپزشکی است، او بسته به شرایط مختلف از روش های مناسب استفاده می کند. اما کدام یک بهتر است و تفاوت های بین آن ها چیست؟ در این مقاله به شرح ویژگی ها و تفاوت بین این دو روش مرسوم دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

 

کامپوزیت و لمینت دندان چه تفاوتی دارند؟

هر دو روش فوق از روش های پر مخاطب در دندانپزشکی زیبایی هستند، امروزه هر کلینیک دندانپزشکی این دو روش درمانی را ارائه می دهد. کامپوزیت و لمینت هر دو پوشش دهنده مینای دندان می شوند و هر دو به صورت یک لایه نازک به دندان ها می چسبد و باعث تغییر رنگ، اندازه و شکل دندان ها می شود.

در حالت کلی کامپوزیت دندان و لمینت های دندانی در جنبه های زیر دارای تفاوت هستند:

  • ظاهر طبیعی، لمینت ها طبیعی تر از کامپوزیت هستند و از لحاظ زیبایی بهتر هستند.
  • نحوه نصب و درمان
  • طول عمر استفاده
  • قیمت و هزینه نهایی
  • مدت زمان درمان
  • ....

اگر زیبایی بیشتر برای دندان ها را می خواهید، پیشنهاد ما لمینت است. زیرا لمینت ها طبیعی تر هستند و نور را بهتر از کامپوزیت منعکس می‌کنند و لعاب سطحی روی لمینت‌های دندان صاف‌تر، براق‌تر و زیباتر از کامپوزیت است. همچنین استحکام لمینت ها به مراتب بالاتر از کامپوزیت است. اگر به دنبال دندان هایی هستید که هم سفید، هم زیبا و هم ظاهر طبیعی داشته باشند، باید لمینت را از بین این دو گزینه انتخاب کنید.

ذکر این نکته نیز مهم است که هزینه لمینت با کامپوزیت کاملا متفاوت است، بنابراین برای انتخاب لمینت یا کامپوزیت، بودجه و توان مالی شخص نیز در نظر گرفته می شود.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان به صورت یک پوسته نازک بر روی مینای دندان قرار می گیرد. لمینت های سرامیکی برای نصب نیاز به تراش دندان دارند، البته ضخامت لمینت بسیار کم است، این میزان تراش در حد چند میلیمتر خواهد بود.

پس از آماده سازی دندان و قالب گیری و ساخت، لمینت های تولید شده بر روی مینای دندان با استفاده از چسب مخصوص، الصاق می گردند. در کامپوزیت میزان تراش دندان کم تر است، این نکته یکی از تفاوت های مهم بین لمینت های سرامیکی و کامپوزیت است. تراش کمتر دندان در نوع کامپوزیت در فراهم کردن فضای مناسب برای یک دست و زیبا کردن دندان ها تاثیر گذار است.

استحکام و طول عمر لمینت های سرامیکی بالاتر است؟

طول عمر درمان زیبایی، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع درمان است. در حالت کلی، لمینت ها دارای استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به کامپوزیت هستند که این امر به دلیل تفاوت های موجود در جنس و ساختار لمینت و کامپوزیت دارد.

ماندگاری رنگ در لمینت های سرامیکی بالاتر است، زیرا سرامیک در برابر نفوذ مواد رنگی و ... مقاومت بیشتری در مقایسه با کامپوزیت دارد. با این همه طول عمر استفاده از لمینت و کامپوزیت، بسته به نحوه مراقبت های افراد دارد. طول عمر کامپوزیت های دندانی حدود 5 تا 7 سال است، در حالی که لمینت ها و روکش های سرامیکی می توانند حدود 10 تا 15 سال عمر کنند. بنابراین طول عمر لمینت ها بیشتر است.

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

نکته دیگر در مورد تفاوت های بین لمینت های دندانی و کامپوزیت، زمان درمان است. کامپوزیت در یک جلسه قابل استفاده و درمان است، این در حالی است که برای لمینت های سرامیکی باید دو جلسه صرف نمود. زیرا باید لمینت قالب گیری و سپس در لابراتوار ساخته شود. ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که بکارگیری روش های دیجیتال نظیر کدکم در ساخت لمینت های دندانی تاثیر مناسبی دارد. تنها مراکز معتبر از این روش های دیجیتال بهره می گیرند.

قیمت لمینت و کامپوزیت چگونه است؟

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین لمینت و کامپوزیت قیمت است، هزینه لمینت در مقایسه با کامپوزیت بالاتر است. با این وجود در تخمین هزینه ها، تعرفه واحد دندانپزشکی، خدمات ارائه شده به افراد، تعداد واحد لمینت یا کامپوزیت مورد استفاده و ... نیز تاثیرگذار است.

بنابراین در انتخاب کامپوزیت یا لمینت دندان، مسایل مالی و بودجه ای که افراد نیز قادر به تامین آن هستند، فاکتور مهمی است. اگر توان تامین هزینه های لمینت را ندارید، کامپوزیت می تواند گزینه بهتری برای شما باشد، اما هیچ گاه کیفیت لمینت را نخواهد داشت. اگر قصد درمان های این چنینی را دارید، مراکز و کلینیک های دندانپزشکی را انتخاب نمایید که بالاترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهند.

مراقبت های لازم از کامپوزیت و لمینت های دندانی

هر روش درمانی را برای افراد مختلف در نظر گیریم، در سه مرحله دسته بندی می گردند. مرحله پیش از درمان، حین درمان و پس از درمان. باید متخصص دندانپزشکی زیبایی، بررسی های دقیق را روی سیستم دهان و دندان افراد داشته باشند، بکارگیری تجهیزات دیجیتال برای موارد قبل از درمان و حین درمان بسیار تاثیرگذار هستند.

پس از لمینت کردن دندان ها یا کامپوزیت، باید افراد به توصیه ها و موارد تجویزی دندانپزشک توجه داشته باشند، انجام مراقبت های لازم پس از درمان می تواند طول عمر لمینت را افزایش دهد. پس از درمان ممکن است حساسیت های دندانی، تورم لثه، دردهای موضعی هم در افراد مشاهده شود که جای نگرانی نیست و براحتی با درمان ها و رعایت نکات تجویزی دندانپزشک، این موارد برطرف می گردد.

چگونه کلینیک دندانپزشکی معتبری برای لمینت یا کامپوزیت انتخاب نماییم؟

لمینت و کامپوزیت هر دو روشی مناسب برای درمان های زیبایی هستند، با این وجود باید از خدمات مراکز معتبر در این زمینه بهره برد. اما افراد چگونه باید کلینیک ها و مراکز معتبر را برای این دو درمان موثر انتخاب نمایند. برای راهنمایی به آن دسته از افراد که می خواهند بهترین کلینیک ها در زمینه خدمات زیبایی را انتخاب نمایند، پیشنهاد می شود به نمونه کارها و مشاوره با سایر بیماران مراجعه کننده به مراکز دندانپزشکی اقدام کنند.

کلینیک های دندانپزشکی معتبر باید انواع لمینت دندان را برای بیماران ارائه دهند، تا بسته به شرایط مختلف، لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی برای افراد انتخاب گردد. توانایی مراکز مختلف در ارائه خدمات متفاوت از جمله ویژگی های کلینیک های دندانپزشکی معتبر می باشد.

محیط درمانی باید کاملا بهداشتی بوده و در فضایی آرام انواع درمان های زیبایی و ترمیمی برای افراد ارائه گردد. مشاوره با سایر بیماران از بهترین گزینه ها برای انتخاب بهترین واحدهای دندانپزشکی خصوصا در زمینه های زیبایی است. اگر قصد درمان با استفاده از لمینت یا کامپوزیت را دارید، مشاوره با دندانپزشک می تواند اطلاعات کاملی را برای شما فراهم نماید. کلینیک های دندانپزشکی معتبر برای درمان های زیبایی از جمله لمینت و کامپوزیت، مشاوره نیز ارائه می دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز