خبرگزاری کار ایران

واکنش ۳ کشور حوزه خلیج فارس به حمله به کنسولگری ایران در دمشق

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۳۴۴

کشورهای امارات، عمان و قطر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری دمشق را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آنلاین، کشورهای امارات متحده عربی، سلطنت‌نشین عمان و قطر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

وزارت خارجه امارات شامگاه گذشته -دوشنبه- با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه سلطنت‌نشین عمان نیز در بیانیه مشابهی ضمن محکوم کردن حمله به کنسولگری ایران در دمشق اعلام کرد که‌ این حمله نقض حاکمیت جمهوری عربی سوریه و همه قوانین بین‌المللی و مصونیت‌های دیپلماتیک که خواستار حمایت و حفظ نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی هستند، به شمار می‌رود.

در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان بر لزوم توقف تشدید تنش‌ در منطقه و رد تجاوزها و سایر اقداماتی که امنیت و ثبات را تهدید می‌کند، تاکید شده است.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای این حمله را نقض آشکار توافق‌نامه‌ها، منشورها و هنجارهای دیپلماتیک بین‌المللی که حمله به مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک را جرم انگاری می‌کند، برشمرده و بر مخالفت شدید با هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی و رد همه اشکال تروریسم تاکید کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز