خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه اردن:

اسرائیل مسئول آوارگی میلیون‌ها نفر در غزه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۱۷۴

وزیر خارجه اردن در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد که اسرائیل مسئول آوارگی میلیون‌ها نفر در غزه است و اردن نباید با باز کردن مرزهای خود به روی آوارگان، مسئول جبران آشفتگی ایجاد شده توسط اسرائیل باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد که اسرائیل مسئول آوارگی میلیون‌ها نفر در غزه است و اردن نباید با باز کردن مرزهای خود به روی آوارگان، مسئول جبران آشفتگی ایجاد شده توسط اسرائیل باشد. 

وی تأکید کرد: «آنچه در غزه می‌بینیم، یک جنگ ویرانگر، کشتار جمعی، نابودی معیشت دو میلیون نفر، راندن مردم به ورطه نابودی، تخریب بیمارستانها، کشتن روزنامه‌نگاران، پزشکان و کارکنان نهادهای بشردوستانه است. ما باید همه چیز را در چارچوب مناسب تنظیم کنیم».

وزیر خارجه اردن افزود که فلسطینی‌ها از جمله فلسطینیان در کرانه باختری از حقوقی برخوردارند که در قوانین بین‌المللی و بشردوستانه گنجانده شده است.

اظهارات وزیر خارجه اردن در شرایطی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قصد دارد عملیات نظامی خود را به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه در مرز با مصر گسترش دهد. این تصمیم رژیم صهیونیستی نگرانی فزاینده‌ای را در خصوص سرنوشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی که در آنجام پناه گرفته‌اند را ایجاد کرده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز