خبرگزاری کار ایران

استقبال سازمان صلیب سرخ عربی از تصمیم دادگاه لاهه درباره جنایت نسل‌کشی در نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۶۵۷

سازمان هلال احمر و صلیب سرخ عربی از تصمیم دادگاه لاهه درباره جنایت نسل‌کشی در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، سازمان هلال احمر و صلیب سرخ عربی از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) درباره اجرای توافقنامه پیشگیری از جنایت نسل‌کشی در نوار غزه استقبال کرد.

دبیرخانه سازمان، موافقت اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به جنایت اسرائیل در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و درخواست برای اجرای برخی اقدامات موقت فوری با هدف حمایت از فلسطینی‌ها را گام مهمی در راستای تحقق عدالت و پایان دادن به تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیل در اراضی فلسطین برشمرد. 

در بیانیه این سازمان آمده است: «ما منتظر بودیم که این تصمیم شامل فرمول صریح آتش‌بس باشد، مشابه مواردی که دادگاه پیشتر بررسی کرده بود، این اقدام، ضمانتی قوی برای اجرای کلیه اقدامات ضروری و اضطراری خواهد بود که توسط دادگاه برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه تصویب شده است». 

سازمان هلال احمر و صلیب سرخ عربی افزود: «اما با توجه به شرایط کنونی، ما بر اهمیت پایبندی اسرائیل به الزامات قطعنامه و هماهنگی تلاش های جامعه بین المللی و مسئولیت آن در اجرای مفاد قطعنامه دادگاه لاهه برای آتش‌بس فوری و تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه فوری به نوار غزه تاکید می کنیم».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز