خبرگزاری کار ایران

تاثیر عایق الاستومری در صرفه جویی انرژی حرارتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۸۷۳

برای جلوگیری از هدر رفت و افت انرژی حرارتی در سیستم های تاسیساتی عایق الاستومری از جمله پشم شیشه و موارد دیگر رواج بسیاری داشت اما امروزه با پیشرفت علوم در صنایع مختلف محققین صنعت ساختمان در این زمینه پیشرفت های زیادی در تولید نسل جدید عایق های حرارتی که هم نقش عایق حرارتی و هم نقش عایق صوتی را ایفا می کنند دست یافته اند.

عایق الاستومری از مواد پتروشیمی تولید می شود که هم به لحاظ عایق حرارتی و صوتی راندمان بالاتری دارد و هم به لحاظ مسائل محیط زیستی کاملا دوستدار محیط زیست می باشد. عایق های الاستومری در مقایسه با موارد سنتی مانند عایق پشم شیشه هیچگونه عوارض زیستی و انسانی به دنبال نداشته و کاملا تمیز مورد کاربرد قرار می گیرد که این موضوع هم در زمان اجرا و نصب عایق و هم در کاربرد طولانی مدت هیچگونه آسیبی وارد نخواهد کرد.

 عایق های الاستومری دارای کاربردهای چندگانه در تاسیات حرارتی و برودتی مانند موتورخانه ها و در تاسیسات و سازه داکت های هوارسان در صنعت تهویه کاربرد گسترده ای دارد. قابل ذکر است که عایق های الاستومری دو دو نوع لوله ای و رولی تولید می شوند.

 برای محافظت و پوشش سطوح عایق الاستومری از انواع کاورهای آلومنیومی با مدل های ساده و مسلح استفاده می شود که باعث افزایش طول عمر عایق های الاستومری خواهد شد.

صرفه جویی در انرژی، هزینه و زمان با عایق الاستومری

سیستم عایقی که به خوبی طراحی و نصب شده باشد مزایای طولانی مدتی را در پی خواهد داشت. عایق کاری صحیح از کارکنان، تجهیزات، سیستم ها و در نهایت از بودجه شما به خوبی محافظت می کند. برخی از مزایای عمده عایق های الاستومری:

  1. کاهش هزینه‌های انرژی: سیستمی که به خوبی طراحی و نصب شده باشد مصرف انرژی را کاهش داده و باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد. با اجرای عایق الاستومری برای لوله ها و سطوح داغ می توانید اتلاف گرما را تا 20 برابر کاهش دهید، همچنین استفاده از این عایق  در حفاظت از محیط زیست بسیار نقش موثری دارد. لوله ها و شیرآلاتی که فاقد عایق می باشند و یا سیستم هایی که عایق آن ها معیوب است میزان غیر قابل باروری از انرژی را از دست خواهد داد.

برخی از افراد تا وقتی که در مورد مزایای عایق و صرفه های اقتصادی که برایشان در پی دارد اطلاعی ندارند و از این مورد مه زیرمجموعه تعمیرات و نگهداری است به سادگی عبور خواهند کرد. برای اینکه بدانید استفاده از عایق الاستومری به چه میزان در کاهش هزینه های شما تاثیر گزار است، همین حالا با ما تماس بگیرید.

  1. جلوگیری از چگالش رطوبت
  2. کاهش ظرفیت و سایز تجهیزات مکانیکی جدید
  3. افزایش راندمان عملکرد فرآیند
  4. کاهش انتشار آلاینده‌ها
  5. ایمنی و حفاظت از کارکنان
  6. عملکرد آکوستیک: کاهش سطح نویز
  7. به حداکثر رساندن بازده سرمایه
  8. بهبود ظاهر
  9. حفاظت در برابر آتش

عایق الاستومری و بازده سرمایه سریع و موثر

  • کاهش هزینه‌های انرژی یعنی بهبود بازدهی سرمایه (ROI)
  • عایق‌کاری می‌تواند مقرون به صرفه‌ترین وسیله برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در صنایع مختلف، کارخانجات و ساختمان‌سازی‌ها باشد.

تاثیر عایق الاستومری در صرفه جویی انرژی حرارتی

عایق های الاستومری یک سرمایه کم خطر می باشد چرا که می توان هزینه های آن در آینده را با دقت زیادی پیش بینی کرد. عایق ها یکی از معدود تکنولوژی هایی می باشد که بازگشت سرمایه آن در مقایسه با تجهیزات دیگر و یا روش های دیگر تعمیر و نگهداری قابل قبول تر ارزیابی شده است.

 در صورت حفظ سیستم عایق بندی، هزینه های صرفه جویی در تمام طول عمر تجهیزات شما ادامه خواهند داشت. در واقع اگر تجهیزات خودتان را عایق بندی نکنید در آینده مجبور می شوید هزینه های بیشتری را بپردازید. غالبا هزینه های عایق کاری از بودجه تعمیر و نگهداری پرداخت خواهد شد و بودجه عملیاتی را کاهش می دهد، چرا که طول و عمر تجهیزات شما بیشتر شده و دیرتر نیاز به تعمیر خواهند داشت.

حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار آلاینده‌ها توسط عایق الاستومری

با استفاده از یک سیستم عایق خوب می توانید گازهای گلخانه ای را کاهش دهید. کاهش مصرف انرژی یعنی کاهش آلاینده ها(ذرات، ترکیبات آلی فرار، CEs، اکسیدهای نیتروژن، دی اکسید گوگرد، مونوکسید کربن، جیوه و …) همچنین این کار باعث بهبود عملکرد تجهیزات کنترل آلودگی خواهد شد.

استفاده از عایق  الاستومری باعث کاهش مصرف انرژی می شود که این یعنی سوخت های فسیلی کمتری برای تولید انرژی مورد نیاز ما می سوزند، به این معنی است که انتشار گازهای آلاینده ای مثل دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد در هوا کاهش خواهد یافت چون دی اکسید کربن یکی از گازهای گلخانه ای عمده و اصلی می باشد که در گرم شدن کره زمین نقش اساسی و مهمی را دارد؛ همچنین دی اکسید گوگرد مولفه اصلی باران های اسیدی است؛ در نتیجه خواهید دید که عایق های الاستومری نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.

 البته عایق کار به صورت کلی ارتباط مستقیمی با کنترل آلودگی ندارد. اگر انرژی ذخیره شود در نتیجه تمامی آلودگی هایی که ناشی از تولید آن انرژی می باشد دیگر وجود نخواهد داشت.

کنترل چگالش با عایق الاستومری

عایقی که حایل بخار خوبی داشته باشد در کنترل چگالش بسیار موثر است و باعث کاهش ایجاد خوردگی روی لوله های سرد، داکت ها، چیلرها و زهکشی های سقف می شود. برای اینکه بتوانید دمای سطح را بالاتر از نقطه محیط نگه دارید عایق باید ضخامت کافی را داشته باشد.

تاثیر عایق الاستومری در صرفه جویی انرژی حرارتی

• نگاه داشتن دمای سطح بالاتر از نقطه شبنم

• جلوگیری از آسیب‌های هزینه‌برداری ناشی از رطوبت به متریال‌های ساختمان

• جلوگیری از رشد کپک و قارچ

• کاهش هزینه‌های انرژی برای چیلرهای عملیاتی و تجهیزات برودتی

ممکن است سوال پیش بیاید که عایق الاستومری چگونه می تواند به کنترل چگالش کمکی کند؟ وقتی که دمای لوله ها و تجهیزات پایین تر از دمای محیط باشد، رطوبت موجود در هوا روی سطح عایق یا درون آن و یا روی سطح لوله های سرد دچار چگالش و انجماد خواهند شد. اگر سیستم و تجهیزات شما با عایق الاستومری که دارای ضخامت کافی بوده و دارای حایل بخار خوبی است محافظت نشده باشد، عایق خیس شده و باعث خوردگی خواهد شد؛ در نتیجه عایق شما ناکارآمد و بی اثر خواهد شد.

 انتخاب عایق مناسبی که ضخامت کافی و حایل بخاری مناسب داشته باشد موثرترین راهکار برای کنترل چگالش روی سطح و یا درون سیستم عایق می باشد. برای اینکه چگالش در سیستم شما اتفاق نیوفتد باید عایقی که انتخاب می کنید ضخامت کافی را داشته باشد. استفاده از حایل بخار برای محدود کردن انتقال رطوبت به سیستم از طریق اتصالات، درزها، هنگرها و ساپورترها می باشد. طراح سیستم با کنترل چگالش در واقع کنترل مشکلات بالقوع زیر را در دست خواهد گرفت:

• کاهش طول عمر و عملکرد سیستم

• رشد کپک و بروز مشکلات سلامتی که ناشی از چگالش آب می‌باشد

• خوردگی لوله‌ها، شیرها و اتصالات که به دلیل جمع شدن آب و ماندن در سیستم عایق رخ می‌دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز