خبرگزاری کار ایران

چگونه ویزای تحصیلی انگلیس بگیریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۷۰۱

در حالی که تصمیم به تحصیل در انگلستان می‌گیرید، باید بدانید که فرایند دریافت ویزای تحصیلی انگلیس یکی از مراحل حیاتی در روند مهاجرتی شما است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. با توجه به امکانات آموزشی برجسته و ارزشمندی که کشور انگلستان ارائه می‌دهد، هزینه و زمانی که برای فرایند اخذ ویزا صرف می‌شود، قطعاً ارزش خود را خواهد داشت. فرایند دریافت ویزای تحصیلی مراحل متعددی دارد که شامل ارائه مدارک، پرداخت هزینه‌ها، مصاحبه با مقامات مربوطه و ... می‌شود. در ادامه به بررسی جزئیات این فرایند می‌پردازیم و راهنمایی‌های مفیدی را برای کسب ویزای تحصیلی کشور انگلستان ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید تا ضمن بررسی نیازمندی‌ها، مراحل و مدارک لازم برای درخواست ویزا، به شما کمک کنیم تا ویزای تحصیلی خود را با موفقیت دریافت کنید.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

به شما تبریک می‌گویم؛ زیرا پس‌از تلاش‌های فراوان، بالاخره در دانشگاهی در انگلستان پذیرفته شده‌اید؛ اما پیش‌از اینکه بتوانید چمدان‌های خود را ببندید، باید مطمئن شوید که مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس را آماده کرده‌اید. حجم کار دریافت ویزا ممکن است در ابتدا بسیار زیاد باشد؛ اما با کمی نظم و اطلاعات کافی، در کمترین زمان، کل این فرایند را طی خواهید کرد. هدف از این مقاله، ارائه راهنمای کاملی است تا فرایند درخواست ویزای تحصیلی انگلستان شما را تا حد امکان آسان و کم‌استرس‌تر و شما را برای دریافت ویزافوری آماده کند. در ادامه چهار مرحله مهم از این روند را بررسی مطالعه می‌کنید.

  1. برای یک دانشگاه انگلستان اپلای کنید و سپس نامۀ پذیرش خود را دریافت کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که در انگلستان، در چه شهر و چه دانشگاهی می‌خواهید تحصیل کنید (پیشنهاد می‌کنیم حتماً با آب و هوای انگلیس و شهرهای آن بیشتر آشنا شوید)، قبل‌از شروع فرایند درخواست ویزای دانشجویی، باید تصمیم خود را بگیرید؛ زیرا تنها پس‌از پذیرش در یک دانشگاه است که نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا را دریافت خواهید کرد. در لیست زیر برخی از برترین دانشگاه‌های انگلستان را می‌بینید:

  • امپریال کالج لندن؛
  • کینگز کالج لندن؛
  • دانشگاه کاونتری؛
  • دانشگاه دورهام؛
  • مدرسۀ بازرگانی بین‌المللی هالت.

همچنین می‌توانید از طریق این لینک، رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر انگلستان را بررسی کنید.

درحقیقت، فرایند واقعی دریافت ویزای شما زمانی آغاز می‌شود که یک دانشگاه در انگلستان، درخواست شما برای تحصیل‌کردن در آن دانشگاه را بپذیرد. سپس، بسته به طول مدت تحصیل، دانشجویان غیراتحادیۀ اروپا یا EEA باید برای ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت یا ویزای عمومی دانشجویی (ویزای دانشجویی Tier 4) درخواست خود را ارائه دهند. ساده‌ترین راه برای اطلاع از اینکه آیا به ویزای دانشجویی در انگلستان نیاز دارید یا خیر، استفاده از ابزار آنلاین در وب سایت دولت انگلستان است.

  1. بدانید که برای تحصیل در انگلستان به چه نوع ویزایی نیاز دارید.

برای دانشجوشدن در انگلستان، ممکن است نیاز به درخواست یکی از این دو نوع ویزا را داشته باشید:

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت (برای 6 یا 11 ماه موجود است): برای دانش آموزانی که قصد دارند یک دوره کوتاه زبان یا یک دوره کوتاه تحقیقاتی را به عنوان بخشی از یک برنامه دریافت مدرک بگذرانند.
  • ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی): این ویزا برای دانشجویانی است که در یک مدرک دانشگاهی (لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا) ثبت نام کرده‌اند. ویزای دانشجویی Tier 4 مدت زمان ثابتی ندارد و در واقع، مدت زمان تحصیل شما طول مدت ویزا را تعیین می‌کند.
  1. چه زمانی و کجا برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنیم؟

دو گزینه برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس وجود دارد: شما می‌توانید از طریق سفارت انگلستان درخواست بدهید، و یا می‌توانید درخواستتان را به‌صورت آنلاین در وب‌سایت رسمی دولت انگلستان انجام دهید. برای ایرانی‌ها، به‌عنوان بخشی از فرایند درخواست ویزا، احتماًلا باید اثر انگشت و عکس خود را در مرکز درخواست ویزا (برای دریافت اجازۀ اقامت بیومتریک) بگیرید.

نکاتی در مورد درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

  • برای مشاهدۀ آخرین اطلاعات به‌روز در مورد ویزای تحصیلی انگلستان، همیشه به وب سایت رسمی دولت انگلستان مراجعه کنید.
  • درخواست ویزای خود را به آخرین لحظه موکول نکنید. معمولاً دریافت ویزای تحصیلی Tier 4 حدود 3 هفته طول می‌کشد؛ اما بسته به محلی که از آن درخواست می‌کنید، باید از 3 ماه قبل، روند درخواست ویزا را شروع کنید.
  • قبل‌از درخواست برای ویزای دانشجویی، اطمینان حاصل کنید که گواهی پذیرش تحصیلی (CAS) از دانشگاه خود را دارید.
  • قبل‌از شروع فرایند درخواست، مطمئن شوید که تمام مدارک و اطلاعات لازم را جمع کرده‌ باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که دانشگاه یا مؤسسه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید دارای مجوز رسمی باشد.
  • دانشگاه‌های انگلیس معمولاً مشاوران ویزای خبره‌ای دارند که می‌توانند به سؤالات شما در مورد ویزای دانشجویی Tier 4 پاسخ دهند و شما را در روند درخواست راهنمایی کنند.
  1. شرایطی که برای دریافت ویزای دانشجویی Tier 4 باید داشته باشید.
  • بالای 16 سال؛
  • توان مکالمۀ انگلیسی؛
  • پول کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل (شهریه، هزینه‌های زندگی، بیمه درمانی و غیره)؛
  • یک پیشنهاد تحصیلی بدون قیدوشرط از یک دانشگاه دارای مجوز در انگلستان.

چگونه ویزای تحصیلی انگلیس بگیریم؟

ویزای تحصیلی انگلستان براساس یک سیستم امتیازی اعطا می‌شود. برای برآورده‌کردن تمام شرایط ویزای انگلستان، باید تمامی موارد فهرست زیر را ارائه دهید:

  • جزئیات پاسپورت؛
  • یک عکس جدید؛
  • یک پیشنهاد تحصیلی قطعی (یعنی دانشگاه به‌صورت مشروط به شما اجازه تحصیل نداده باشد) از یک مؤسسه یا دانشگاه در یک دورۀ ارائه‌شده توسط یک حامی دارای مجوز، که با «فرم تأیید پذیرش برای مطالعات» (CAS) از ارائه‌دهندۀ دورۀ شما (به ارزش 30 امتیاز) اثبات شده باشد.
  • اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی کافی که با گذراندن یکی از آزمون‌های امن زبان انگلیسی (SELT) اثبات می‌شود.
  • اثبات حمایت مالی در طول اقامت خود در بریتانیا (به ارزش 10 امتیاز)؛
  • اگر قرار است در یک موضوع حساس مطالعه کنید، ممکن است به گواهی ATAS هم نیاز داشته باشید.

اثبات حمایت مالی می‌تواند به‌صورت صورت‌حساب بانکی یا نامه‌ای از حامی مالی شما باشد که نشان می‌دهد می‌توانید هزینه‌های تحصیل، مسکن و هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید. در صورت تحصیل در بریتانیا در خارج از لندن باید 1023 پوند (معادل 1300 دلار آمریکا) در ماه برای هزینه‌های زندگی و در صورت تحصیل در لندن 1334 پوند (معادل 1700 دلار آمریکا) برای هزینه‌های زندگی در ماه داشته باشید.

سایر شرایط ویزای بریتانیا شامل تهیه اسنادی است که مدارک تحصیلی شما را نشان می‌دهند و همچنین شرکت در مصاحبه یا آزمون بیومتریک که شامل اسکن دیجیتالی اثرانگشت شما است. گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود تا واکسیناسیون خاص پزشکی یا آزمایش سل انجام دهید.

اگر 16 یا 17 سال دارید و برای ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی) درخواست می‌کنید، باید رضایت کتبی والدین یا سرپرستان خود مبنی‌بر توانایی زندگی مستقل و سفر را داشته باشید.

شما باید درخواست ویزای تحصیلی انگلیس را به‌صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی tier 4 تکمیل کنید و مطمئن شوید که راهنمای آن را به‌صورت کامل خواند‌ه‌اید. شما حداکثر سه ماه پیش‌از شروع دورۀ تحصیلی خود می‌توانید برای ویزا درخواست بدهید.

هزینه ویزای تحصیلی انگلستان

اگر از خارج از بریتانیا درخواست دهید، یا اگر ویزای دانشجویی را از داخل بریتانیا تمدید کنید یا اگر می‌خواهید ویزای فعلی خود را به ویزای دانشجویی تغییر بدهید، هزینۀ فعلی برای ویزای دانشجویی 490 پوند (معادل 620 دلار آمریکا) است. همچنین برای دسترسی به خدمات بهداشت ملی (NHS) در طول اقامت خود باید سالیانه هزینۀ اضافی پرداخت کنید. این هزینۀ اضافی 470 پوند (594 دلار آمریکا) در سال است.

چگونه ویزای تحصیلی انگلیس بگیریم؟

سخن پایانی

با وجود دانشگاه‌ها و مؤسساتی مانند کمبریج و آکسفورد و امپریال کالج، دریافت ویزای تحصیلی انگلیس به رؤیایی بزرگ برای بسیاری از دانشجویان تبدیل شده است. خوشبختانه، سفارت انگلستان هنوز در تهران دایر است و فعالیت می‌کند؛ بنابراین تحصیل در انگلیس رؤیای بزرگی است که ارزش زحمت‌کشیدن را دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز