خبرگزاری کار ایران

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۸۷۶

اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد لمینت دندان هستید، مطمئنا یکی از مهم‌ترین دلایل شما برای انتخاب این روش درمانی و زیبایی، اصلاح لبخندتان است. اما این تنها دلیل برای استفاده از این روش نیست و بسیاری از افراد با شرایط دیگر، می‌توانند از لمینت برای ترمیم و اصلاح دندان‌های خود استفاده کنند. در ادامه این مقاله به شما در مورد کاربردهای مختلف لمینت دندان و اینکه آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر، خواهیم گفت.

 

مقایسه لمینت دندان و روکش دندان

برای پاسخ دادن به سوال «لمینت دندان چیست؟» باید بگوییم که، لمینت‌های دندان پوشش‌های نازکی هستند که برای اصلاح عیوب زیبایی و ساختاری به سطح دندان شما چسبانده می‌شوند. آن‌ها از لایه‌های پرسلن (سرامیک) ساخته می‌شوند تا لبخندی سالم، زیبا و طبیعی ایجاد کنند.

لمینت و روکش‌های دندان، هر دو از جمله روش‌های غیر تهاجمی برای پنهان کردن عیوب جزئی روی دندان‌ها هستند. در هر دو روش، دندانپزشکان لایه‌ای نازک، شفاف و همرنگ دندان را روی سطح دندان‌ها می‌چسبانند تا بسیاری از نواقص را بپوشانند. بسیاری فکر می‌کنند که روکش کردن دندان همان لمینت کردن دندان‌ها است، اما با اینکه هدف استفاده از هر دو یکسان است، اما لمینت و روکش دندان تفاوت‌های با هم دارند.

ددندانپزشکان، با تراش دادن لایه‌ای نازک از دندان روی دندان‌ها لمینت را می‌چسبانند و ضخافت روکش‌های لمینت روی دندان‌ها به حدود ۰.۲ میلی‌متر می‌رسد. با اینکه لایه‌ی لمینت روی دندان بسیار نازک است، اما ساختار آن‌ها به اندازه کافی قوی است که حتی در برابر فشاری که بر اثر گاز گرفتن و جویدن روی دندان‌ها می‌آوریم، مقاوم باشند.

لمینت نازک‌تر از روکش‌های معمولی است و کیفیت آن نسبت به بسیاری از روکش‌های معمولی بالاتر است و همین موضوع باعث شده که، دندانپزشکان با از بین بردن کمی از مینای دندان بیماران، از این روکش برای پنهان کردن عیوب و مشکلات دندان‌ها استفاده کنند. اما از آنجایی که لمینت نازک‌تر است، شفافیت بیشتری نسبت به روکش‌های سنتی دارد.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

برای نصب لمینت، ابتدا دندانپزشک کیفیت لمینت را با وضعیت دندان‌های بیمار خود مطابقت می‌دهد و بعد برای هر کدام از مشکلات زیر، این روش درمانی و زیبایی را به بیماران پیشنهاد می‌دهد:

1. شکستگی و خراش‌های کوچک روی دندان

لمینت می‌تواند دندانی را که دارای شکستگی سطحی یا خراش‌های کوچکی است، بپوشاند. این روش ترمیمی، یکی از قوی‌ترین روش‌های ترمیمی دندان است که ساختار دندان‌هایی را که دچار آسیب‌هایی جزئی شده‌اند را تقویت می‌کند. در بسیاری از مواقع، دندانپزشکان استفاده از روکش‌های سنتی را برای دندان‌هایی با خراش‌های بزرگتر یا شکستگی توصیه می‌کنند و در این روش ترمیمی، لازم است که بخش‌های بزرگ‌تری از مینای دندان تراش داده شود.

2. فاصله جزئی بین دندان‌ها

دندانپزشکان، شکاف‌های کوچکی که بین دندان‌ها وجود دارد را با لمینت درست می‌کنند. لمینت، ‌همچنین روشی هوشمندانه برای بهبود ظاهر لبخند است که با استفاده از این روش، دندان‌ها از نظر اندازه با دندان‌های مجاور مطابقت دارند.

3. دندان‌های کمی کج

برای داشتن لبخندی زیبا، باید تمام دندان‌های جلوی شما صاف و بی‌عیب‌ونقص باشند. همه افراد به اندازه کافی خوش شانس نیستند که لبخند بی‌نقصی داشته باشند، اما بسیاری از افراد با یک یا دو دندان نامرتب، این فرصت را دارند که از روش‌های زیبایی برای اصلاح لبخند خود استفاده کنند.

لمینت می‌تواند این نوع عیوب جزئی را بپوشاند. حتی بسیاری لمینت را گزینه‌ای بهتر و کاربردی‌تر نسبت به بریس ارتودنسی می‌دانند. دندانپزشکان اغلب این روش را زمانی توصیه می‌کنند که دندان‌های بیمار دارای مشکلات دیگری است و در کنار آن کمی کج نیز شده است و به این ترتیب، می‌توانند تمام این ایرادات را با لمینت برطرف کنند.

4. تغییر رنگ

مینای دندان به دلایل مختلفی دچار فرسایش می‌شود و این باعث می‌شود که به مرور زمان، دندان‌ها زرد شوند. علاوه بر این، فلوراید و مواد بسیار دیگری نیز می‌توانند باعث ایجاد لکه روی دندان‌ها شوند. این نوع لکه‌ها و تغییر رنگ‌ها معمولا با سفیدکردن دندان‌ها برطرف نمی‌شود و اینجاست که باید سراغ روکش دندان یا لمینت بروید تا بتوانید زیبایی و سفید را به دندان‌های خود برگردانید. لمینت می‌تواند به راحتی تغییر رنگ روی دندان‌ها را بپوشاند.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

هزینه‌های لمنیت دندان چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال که «هزینه های لمنیت دندان چقدر است؟ » باید بگوییم که، قیمت لمینت دندان با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند تغییر کند. از جمله این عوامل می‌توان به جنس لمینت، لابراتوار سازنده، کیفیت لمینت، شرکت سازنده، تخصص دندانپزشک و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. اما در کل، تعرفه و هزینه لمینت از ۲ میلیون تا ۷ میلیون و حتی بیشتر برای هر واحد لمینت دندان قیمت گذاری شده است. قیمت لمینت دندان در مناطق مختلف یک استان نیز متفاوت است و در مناطق لاکچری تر باید هزینه‌های بیشتری برای لمینت بپردازید.

منبع: کلینیک سریتا

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز