خبرگزاری کار ایران

اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان

کد خبر : ۱۳۲۸۱۲۸

از مهمترین مزایای تحصیل پزشکی در آلمان ، اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان است ؛ چرا که بسیاری از دانشگاه های آلمان در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان فهرست شده اند و امکان کار بعد از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی در آلمان و در دیگر کشورها وجود دارد.

 اگر شما هم قصد تحصیل در آلمان را دارید ، در ادامه بیش تر در مورد اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان صحبت خواهیم کرد.

مدرک پزشکی آلمان

اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان به چه صورت است؟ مهاجرت تحصیلی به آلمان در سال 2023 مورد تقاضای بسیاری از سراسر جهان است و این امر به دلیل رایگان بودن تحصیل در این کشور و نیز کیفیت بالای آموزش ها می باشد.

بنا به گزارشات یو اس نیوز اند ورلد ریپورت (US News & World Report) ، دانشگاه های کشور آلمان  در میان بهترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل پزشکی قرار داشته و در فهرست 50 دانشگاه برتر پزشکی در اروپا ، 12 دانشگاه از آلمان بوده اند.

هچنین ، به لطف سیستم آموزشی شناخته شده کشور آلمان ، بعضی از برترین دانشکده های پزشکی جهان نیز به آلمان تعلق دارند ؛ از دانشگاه های پزشکی برتر آلمان می توان به دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ ، دانشگاه پزشکی شاریته برلین ، دانشگاه هیدلبرگ و دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ اشاره نمود.

و هر چند که در حال حاضر آلمان در حال جذب پزشکان بیش تری از سایر کشورها است ، اما این کشور کاملاً به پزشکان خارجی وابسته نیست ؛ بدین معنا که دانشجویان بین المللی رشته پزشکی خواهند توانست پس از اخذ مدرک پزشکی خود در آلمان در بیمارستان ها و کلینیک های آلمان مشغول به کار شوند که این امر تجربه کار در یکی از هیجان انگیزترین کشورهای اروپایی را برای دانشجو به ارمغان خواهد آورد.

اما آیا فارغ التحصیلان رشته پزشکی از دانشگاه های آلمان می توانند در سایر کشورها نیز مشغول به کار شوند؟ آلمان ، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و از آن جا که قوانین اتحادیه اروپا کشورهای عضو را ملزم می کند تا مدارک دانشگاهی یکدیگر را به رسمیت بشناسند ، لذا دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده های پزشکی آلمان می توانند در بیش تر کشورهای اروپایی به عنوان یک پزشک مشغول به کار شوند.

بدین معنا که دانشجو می تواند از مدرک پزشکی آلمانی خود برای کار به عنوان یک پزشک در سراسر اروپا استفاده نماید و برای کار به هر کشور اروپایی از جمله انگلستان برود.

حال اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان چگونه است؟ به طور کلی ، می توان از مدرک پزشکی آلمان در هر کجای دنیا استفاده کرد و مدرک پزشکی آلمان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

همچنین ، به خاطر استفاده از تکنولوژی پزشکی قوی و پیشرفته در آلمان و اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان ، در صورتی که دانشجویی مدرک MBBS خود را از آلمان اخذ نموده باشد ، می تواند دوره کارشناسی ارشد خود را در ایالات متحده دنبال نماید که در این صورت ، دانشجو فقط می بایست دانشگاهی را انتخاب کرده و شرایط و آزمون مهارت زبانی مورد نظر دانشگاه را بررسی نماید.

 

به طور کلی ، جهت ادامه تحصیل در ایالات متحده ، به عنوان دانشجویی بین المللی و فارغ التحصیل رشته پزشکی ، می بایست در آزمون USMLE که آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده می باشد و به شخص اجازه تحصیل می دهد را شرکت نمایید.

دقت کنید که ، بسیاری از دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد و از آن جا پزشکان آلمانی بیش تر متمایل به کار در خارج از آلمان هستند (در حدود 2000 پزشک در سال) ، اکثر این پزشکان را می توان در کشورهایی چون اتریش و سوئیس ، ایالات متحده آمریکا ، بریتانیای کبیر و فرانسه یافت.

ساختار مدارک پزشکی در آلمان

پزشکی در آلمان را می توان از طریق دانشگاه های خصوصی یا دولتی این کشور دنبال نمود ؛ دقت کنید شهریه ها در دانشگاه های خصوصی آلمان بیش تر از دانشگاه های دولتی است و همان گونه که ذکر شد ، اکثر دانشگاه های پزشکی دولتی آلمان شهریه ای اخذ نمی کنند و فقط دانشجو می بایست هزینه های اداری را پرداخت نمایند.

اما یکی از دلایل اعتبار مدرک پزشکی آلمان آموزش های با کیفیت و ساختار مدارک پزشکی این کشور می باشد ؛ به طور کلی ساختار مدارک پزشکی آلمان به صورت زیر می باشد:

  • مرحله پیش بالینی

مرحله ی پیش بالینی شامل چهار ترم (یا دو سال) بوده و دانشجویان در این بخش با مباحث اصلی در زمینه علوم طبیعی و پزشکی آشنا خواهند شد ؛ دوره پیش بالینی با نخستین آزمون پزشکی خاتمه خواهد یافت.

  • مرحله بالینی

مراحله اصلی تحصیل پزشکی در آلمان ، مرحله بالینی است ؛ این مرحله متشکل از شش ترم (یا سه سال) بوده و در مرحله بالینی موضوعات اصلی به دانشجویان آموزش داده می شود ؛ آموزش در این مرحله شامل سخنرانی ها ، سمینارها ، برنامه های عملی و کارآموزی می باشد.

  • سال عملی

مرحله اصلی برنامه پزشکی در آلمان با یک سال عملی دنبال می شود که دانشجویان در مدت یک سال آموزش عملی ، تجربه کار به صورت عملی در محل کار را به دست خواهند آورد و بدین ترتیب ، دانشجو برای فعالیت به عنوان یک پزشک آماده تر خواهد شد.

  • آزمون دولتی

برای اخذ مدرک پزشکی آلمان در مرحله آخر دانشجو می بایست در آزمون دولتی قبول شود ؛ آزمون دولتی ، یک آزمون استاندارد ملی بوده که بعد از شرکت و قبولی در آزمون ، امکان اقدام برای دریافت مجوز پزشکی یا Approbation برای دانشجو مهیا خواهد بود که در صورت دریافت مجوز پزشکی دانشجو می تواند به عنوان پزشک مشغول به فعالیت شود و اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان شناخته شده است.

منبع:مهرآفرین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز