خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

مانور سراسری خدمت و اطلاع رسانی به زائران خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۳

آغاز بهار با قدوم ولی امر مسلمین در خراسان رضوی آغاز می‌شود که این عیدانه حضرت رضا (ع) است که خراسانی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در پذیرایی از زائران نوروزی مانور سراسری خدمت و اطلاع رسانی با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی عصر امروز در کمپ غدیر مشهد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد حسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی در این مراسم در سخنانی گفت: همه ساله خراسان رضوی میزبان خیل گسترده زائران رضوی است و ستاد تسهیلات زائران نیز با برنامه ریزی‌های گسترده برای رفاه حال زائران در استان در حال فعالیت است.
وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین ماه در حرم مطهر رضوی بیان کرد: آغاز بهار با قدوم ولی امر مسلمین در خراسان رضوی آغاز می‌شود که این عیدانه حضرت رضا (ع) است که خراسانی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.
فروزان مهر در ادامه خاطر نشان کرد: کاهش تلفات جاده‌ای یکی از دغدغه‌های حضرت آقا است که تدابیر لازم اندیشیده شده که سال ۹۲ نیز خراسان رضوی در این زمینه همچون ۹۱ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.
استاندار خراسان رضوی امنیت، استقرار و تردد و ترافیک را سه مؤلفه مهم استان برای نوروز ۹۲ برشمرد و تصریح کرد: در خصوص تردد و ترافیک با تصمیمات اتخاذ شده از امروز طرح زوج و فرد خودرو‌ها با همکاری ۴۰۰ نیروی پلیس راهبر و با اطلاع رسانی به سایر استان‌های کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: برای اسکان و استقرار زائرین نیز ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد اقامتی شامی هتل آپارتمان، کمپ، مدارس و زائرسرا‌ها در استان و به ویژه مشهد آماده فعالیت هستند.
فروزان مهر در خصوص امنیت داخل شهر‌ها و جاده‌ها یادآور شد: برای این تأمین امنیت نیروهای هلال احمر، راهداری، اورژانس و دیگر دستگاه‌های مرتبط به صورت صد درصدی آمادگی دارند تا با استقرار در موقعیت‌های پیش بینی شده، برای حفظ امنیت تلاش کنند.
در ادامه این مراسم کاظمی قائم مقام معاونت اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائر خراسان رضوی در ارائه گزارش عملکرد این معاونت گفت: با توجه به تأکیدات استاندار خراسان رضوی مبنی بر رسیدگی به زائران معاونت اطلاع رسانی ستاد زائر فعالیت خود را برای انجام این مأموریت آغاز کرده است.
وی با اشاره به راه اندازی ساآمانه اطلاع رسانی از مبدأ ویژه زائران بیان کرد: شماره تماس سراسری زائر به شماره ۰۹۶۳۰۸ نیز آمادگی دارد تا در خصوص هر گونه سوال احتمالی زائران را جوابگو باشد.
کاظمی تصریح کرد: در راستای اطلاع رسانی بهتر ۳۰۰ هزار نسخه چکیده اطلاعات شهری مشهد و استان تهیه شده و در مبادی خروجی شهرهای در مسیر حرکت به مشهد و همچنین در پایانه‌های مسافربری، راه آهن و فرودگاه‌ها میان مسافران تقسیم می‌شود.
وی افزود: ۲۳ پایگاه ثابت و ۲۸ پایگاه سیار جهت پاسخگویی به زائران در پهنه کلان شهر مشهد آماده خدمت رسانی به زائران را دارند.
همچنین در حاشیه این مراسم از کتاب مدینة الجنه به دو زبان عربی و فارسی و همچنین مجله صوتی اطلاع رسانی مشهد رونمایی شد.
استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولین استان و مشهد در ادامه با شیوه خدمت رسانی دستگاه‌های مختلف استان در نمایشگاهی که در کمپ غدیر مشهد گشایش یافته است آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز