خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست همدان در پاسخ به منتقدان عنوان کرد:

دریافتی محیط‌بانان با پیگیری ابتکار ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل محیط زیست همدان به اظهارات نماینده مردم ملایر درخصوص عملکرد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور واکنش نشان داد.

محمدرضا محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: کاری به گرایشات سیاسی آقای آریایی‌نژاد ندارم که خلاف نظر مردم بر روش گذشته خود اصرار دارد. ایشان این حق را دارد از هر منشی که می‌خواهد دفاع کرده و از هر فردی که بخواهد انتقاد کند اما ایشان در شرایطی سازمان محیط زیست را به سیاسی‌کاری متهم می‌کند که خودش در قبال عملکرد دولت گذشته در قبال محیط زیست استان سکوت مطلق اختیار کرده است.

وی ادامه داد: این نماینده مردم ملایر به عنوان عضو کمیته برنامه‌ریزی شهرستان باید پاسخگو باشد که اگر واقعا دلسوز محیط زیست است، تاکنون چه کار مشخصی در خصوص محیط زیست حوزه ملایر انجام داده و کدام سخنرانی و پیگیری را در حمایت از این مقوله داشته است که اکنون رئیس سازمان محیط زیست را متهم به سیاسی‌کاری می‌کند؟ کیست که نداند حضور ابتکار در هیات دولت سبب ارتقای جایگاه سازمان در مجموعه دستگاه‌های مرکزی و سطوح استانی و شهرستانی حفاظت محیط زیست شد و از جهات تصویب قوانین و مقررات و اعتبارات مرتبط همچنین روان‌سازی ساز و کارهای اعمال نظارت و ایجاد زمینه برای فعالیت سمن‌های زیست محیطی نیز سبب تسهیل و بهبود امور شده است.

محمدی به عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: اگر واقعا منافع محیط زیست و کارکنان این سازمان هستید افتخار داده به مناطق حفاظت شده استان از جمله مناطق لشگر در ملایر بیاید و پای درددل محیط بابانی بنشیند که در اوج مشکلات معیشتی به وظایف خود عمل می‌کنند. محیط بابانی که پیگیری سرکار خانم دکتر ابتکار سبب افزایش تا ۳۰ درصدی دریافتی‌هایشان شد و اگر این پیگیری‌ها نبود از حداقل معیشت هم محروم بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: اگر آقای آریایی‌نژاد از سر دلسوزی برای محیط زیست مطالبی را عنوان می‌کند پاسخ دهد که چه واکنشی در قبال چند سال تعطیلی کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ملایر داشته یا اینکه در خصوص حل مشکلات پساب واحدهای فراوری کشمش چه پیگیری کرده یا اینکه در قبال تخلفات عدیده‌ واحدهای سیلیس کوبی ملایر چه واکنش موثری بروز داده است؟

وی ادعاهای آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر را در خصوص عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست رد و تصریح کرد: ایشان در حالی عملکرد خانم دکتر ابتکار را سیاسی جلوه می‌دهد که خود از منظر سیاسی به موضوع می‌پردازد. به هر حال همه کارمندان دولت در حال حاضر دغدغه معیشت دارند و مطالباتشان در چارچوب اداری قابل طرح و پیگیری است اما ناخوشایند و غیراخلاقی، سوءاستفاده از مسائل صنفی است.

گفتنی است؛ احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ۸ آبان ماه در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌ها با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود: «خانم ابتکار سیاسی کاری را به حدی رساند که اعتراض کارمندانش هم بلند شد»

کد خبر : ۳۱۹۱۴۵