خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:

مراجعه بیش از ۱۹۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروزی به اورژانس بیمارستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۹۱

​رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی استان کرمان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۹۰ هزار و ۴۳۳ نفر به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۵۷۸۱ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۷۰۱۶ نفر بستری شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، ، ش«مهدی احمدی نژاد» ضمن بیان این مطلب افزود: طرح سلامت نوروزی از بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه داشت. 

وی گفت: همکاران ما در بخش اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام ۲ هزار و ۳۴۴ مصدوم تصادفی و ۳ هزار و ۷۰۳ بیمار غیر تصادفی را به اورژانس مراکز درمانی استان منتقل کردند. 

وی شمار مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه را ۷۳۴نفر و بیماران غیرتصادفی درمان شده در محل را ۴۲۹۱ نفر عنوان کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از فعالیت‌های انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی را بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد که در تعطیلات نوروزی امسال، ۶۹۹ مورد بازدید انجام شده است. 

احمدی نژاد با بیان اینکه کادر درمان بویژه پزشکان نیز در این ایام در مراکز درمانی حضور داشته و به خدمت‌رسانی مشغول بودند، گفت: در این ایام ۲۷۵۷ عمل جراحی اورژانسی و ۳۴۲۴ عمل جراحی غیر اورژانسی انجام شد. 

وی تعداد بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه را ۱۷۴۴ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی را ۷۵۳۳نفر عنوان کرد و ادامه داد: در این ایام ۷۲۱ مورد اعزام بین بیمارستانی انجام شد و ۷۵ نفر با احیای موفق دوباره به زندگی برگشتند. 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴۱۲ نوزاد در این ایام چشم به جهان گشود. 

احمدی نژاد تعداد بازدیدهای بهداشتی از اماکن را ۲۹۹۵۱ مورد عنوان کرد که ۲۸۶۵۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۱۳۳ مرکز و اماکن متخلف تعطیل شدند. 

وی اضافه کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز در این ایام نظارت کامل بر داروخانه را داشت که ۱۶۶۰ بازدید صورت گرفته است.

 
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز