خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزیر بهداشت:

از ۵۲ کشور در رشته‌‌های پزشکی دانشجو داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۳۲۸

معاون آموزشی وزیر بهداشت از تحصیل بیش‌ از ۸ هزار و ۲۰۰ دانشجو خارجی در رشته‌های علوم پزشکی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "ابولفضل باقری‌فرد" معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز ۱۵ اسفندماه در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی ما مجبور بودیم پزشکانی از کشورهای بنگلادش و... در حوزه درمان در ایران داشته باشیم و امروز پس‌ از ۴۵ سال از کشورهایی چون بنگلادش دانشجوی پزشکی می‌گیریم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: در حوزه دانشجویان بین‌الملل باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که این افراد بتوانند در آسایش و راحتی در ایران تحصیل کنند.

وی گفت: ما گاها در حوزه دانشجویان بین‌الملل مشکلاتی داریم که مسئولان ذی‌ربط در حال پیگیری هستند. حضور دانشجویان خارجی و تحصیل آن‌ها در کشور باید بهتر شود و مسائل کنسولی و ویزای آنها باید حل شود. یکی از مطالبات جدی دانشجویان خارجی همین مسئله ویزا است.

باقری فرد افزود: دانشجویانی که در رشته‌های پزشکی به‌ عنوان دانشجویان بین‌الملل در ایران تحصیل می‌کنند نباید برای خروج از کشور دچار معضل باشند و درخواست‌شان هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد. در وزارت بهداشت بیش‌از ۸ هزار و ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی عمدتاً در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی داریم.

وی اضافه کرد: دانشجویان پزشکی ما از ۵۲ کشور جهان هستند و تنها شامل کشورهای همسایه هم نمی‌شود و دانشجویان زیادی از کشورهای اروپایی داریم که در ایران در رشته‌های علوم پزشکی در حال تحصیل هستند. خیلی از افراد از کشورهای پیشرفته برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی ایران را انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما از وزارت علوم و وزارت بهداشت تقاضا می‌کنیم تسهیلات بهتری را به آن‌ها ارائه کند تا موجب رفاه و ماندگاری آن‌ها شود و عده‌ای جدیدی را برای تحصیل در ایران تشویق کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت اظهار کرد: برخی در زمینه بین‌المللی سازی فقط دنبال کسب پول هستند و می‌خواهند درآمد کسب کنند مانند کشور استرالیا. برخی کشورها بیشتر مسائل فرهنگی را در نظر دارند مانند کشور انگلیس که در جذب دانشجو بیشتر مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دارد اما در ایران ما هر دو بحث را دنبال می‌کنیم یعنی هم مسائل مالی و کسب درآمد را در نظر داریم هم به موضوع فرهنگی تاکید داریم.

باقری‌فرد با بیان اینکه باور داریم هر دانشجوی خارجی که در ایران تحصیل می‌کند یک سفیر فرهنگی است گفت: دانشجوی خارجی وقتی به کشور خود برمی‌گردد باید بتواند سفیر علنی و فرهنگی ما باشد. اگر نتوانیم شرایط خوبی را برای این دانشجویان بین‌المللی فراهم کنیم ثمرات خوبی نخواهد داشت و مسئولان باید به این موضوع دقت نظر ویژه داشته باشند.

او گفت: ما آمادگی داریم شرایط دانشجویان بین‌المللی را بهتر کنیم و با همکاری وزارت علوم تعداد دانشجویان بین‌المللی را با توجه به زیرساخت‌ها افزایش دهیم اما معتقدیم کیفیت آموزش باید همچنان در سطح بالایی نگه‌داشته شود چراکه کیفیت آموزش برای ما بسیار مهم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز