خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد:

تحصیل ۷۰۰ دانشجوی خارجی در رشته زبان فارسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۹۲

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: هم‌اکنون حدود ۷۰۰ دانشجوی خارجی درحال آموزش زبان فارسی هستند و امیدواریم بتوانیم آن‌چه در توان داریم به آن‌ها ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمودرضا آقامیری" رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای دومین جایزه ملی ثریا که عصر امروز ۱۵ اسفند ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: ما نزدیک به ۲۰ هزار دانشجو را در خود جا داده‌ایم و ۴۸۴ موضوع و رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا داریم و با حدود ۹۰۰ عضو هیئت‌علمی مشغول کار و فعالیت هستیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: در دانشگاه شهید بهشتی ۲۳ دانشکده داریم همچنین حدود ۱۰ پژوهشکده تحقیقاتی و ۱۵ مرکز تحقیقاتی هم داریم که در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند.

آقامیری ادامه داد: انواع موضوعات مهندسی و علوم انسانی در دانشگاه پوشش داده می‌شود که ما در برخی رشته‌ها سرآمد هستیم. تا امروز دانشگاه ارتباطات بین‌المللی خوبی در سطح جهان داشته و توانسته است از کشورهای همسایه دانشجویانی را جذب کند. ضمن این‌که از سایر کشورها نیز از اروپا، آمریکا، اروپا و حتی آفریقا دانشجو داریم.

وی ادامه داد: ما کشوری دارای تمدن پنج هزار ساله‌ایم و کشوری هستیم که اولین دانشگاه یعنی جندی‌شاپور را چندصد سال پیش در دل خود داشته است.

وی اضافه کرد: کشور ما در زمینه علم و تمدن پیش‌قراول بوده‌است. مدتی دچار نوعی استعمار بودیم و قبل‌از انقلاب هم دچار بی‌هویتی شده بودیم و با ندای امام‌خمینی جلوی این شرایط گرفته شد و حالا امروز ایران کشوری مستقل و قوی در منطقه و در جهان مطرح است.

آقامیری تاکید کرد: امروز تولیدات و محصولات علمی ما پنج درصد محصولات علمی دنیا را دربرمی‌گیرد. تعداد مقالاتی که از ایران به‌عنوان خروجی تولید و منتشر می‌شود رقم چشمگیری است که شامل محصولات فنی ما هم می‌شود و در جهان زبانزد است و ما را در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قرار داده است. در علم نانو جزو چهار کشور اول و در سلول‌های بنیادی جزو کشورهای اول برتر هستیم. در زمینه فناوری‌های مربوط به ساختارهای میکرونی توسعه علوم دارویی و هوافضا ایران کشوری است که جزو ده کشور برتر جهان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم که امروز می‌توانیم معلم و آموزگار برای کشورهایی باشیم که می‌خواهند در کنار هم قرار بگیرند.

آقامیری عنوان کرد: دانشگاه‌های ایران بهترین فارغ‌التحصیلان جهان را تولید می‌کنند. ما موظف هستیم زکات این موهبت و امکان خدایی را به همه همسایگان و همه افرادی که به آن نیاز دارند بدهیم و در اختیار همه جوانان منطقه باشیم. ما تعالی و رشد انسان را جزو وظایف خود می‌دانیم. سیاه‌نمایی هایی که از ایران می‌شود را کنار بگذارید.

او با اشاره به انتخابات باشکوه ۱۱ اسفند گفت: استاندارد انتخاب‌های پارلمانی در دنیا ۳۰ تا ۳۲ درصد است، اما در ایران بالای ۴۲ چهل درصد بوده‌است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که دانشگاه‌های ما در سطح جهان و منطقه ازجمله دانشگاه‌های ویژه محسوب می‌شوند. می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم که دانشجویان خارجی نیز احساس کنند در ایران مانند خانه خود در حال تحصیل هستند. گاهی از ما پرسیده می‌شود چرا برای دانشجویان خارجی امکانات کمی بیشتر فراهم کردید؟ ما می گوییم آن‌ها مهمان ما هستند. ما ایرانی‌ها نان هم نداشته باشیم برای مهمان سفره رنگین پهن می‌کنیم. خصلت ایرانی‌ها است.

آقامیری بیان کرد: ما امروز مفتخر هستیم که حجم بالایی از دانشجوی غیرایرانی را در دانشگاه شهید بهشتی در کنار خود داریم. دانشگاه شهید بهشتی یکی از مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان است. هم‌اکنون حدود ۷۰۰ نفر درحال آموزش زبان فارسی هستند و امیدواریم بتوانیم آن‌چه در توان داریم به آن‌ها ارائه کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز