خبرگزاری کار ایران

سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه منسجم شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۲۸

نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مانوئل بسلر، نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از فلسطین (غزه) ضمن تشریح جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بر ضرورت تلاش‌های جدی برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: کمک‌ها به غزه باید افزایش یابد و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به‌عنوان بازیگر جهانی بر سه موضوع تمرکز دارد؛ کمک‌رسانی به غیرنظامیان و حفظ جان و امنیت آن‌ها براساس قوانین بین‌الملل مورد تاکید این نهاد است؛ زنان، کودکان و سالمندان در جست‌وجوی مکان‌های امن هستند و بازیگران خط مقدم کمک به غزه باید به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

بسلر با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری چنین کنفرانس‌هایی، خواستار توجه بیشتر به ضرورت کمک‌‌رسانی به غزه شد.

نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد که کشورها و سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند، زیرا شرایط غزه نیازمند رویکردی فراگیر است.

بسلر در بخشی دیگر با اشاره به اهمیت کریدورهای بشردوستانه در غزه، گفت: نهادهای امدادرسان در غزه در شرایط دشوار و مخاطره‌آمیزی قرار دارند؛ غزه نیازمند کمک‌ها و امدادهای بیشتر و گسترده‌تر است؛ نبود سوخت و  آمبولانس بر دشواری کمک‌رسانی در غزه می‌افزاید.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت دادن پاسخ فوری به شرایط غزه، گفت: این موضوع فقط یک موضوع سیاسی نیست اما راه‌حل‌های سیاسی می‌توانند برای آن چاره‌ساز باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز